תחבורה ציבורית באמסטרדם

תחבורה ציבורית באמסטרדם

אמסטרדם, עיר האופניים והתעלות, העיר שבה הכל אפשרי! מעבר לכל הדברים הטובים האלו, אמסטרדם מפותחת מאוד בכל מה שקשור לתחבורה ציבורית יעילה ונוחה. בכתבה הבאה, נסקור את כל הדרכים לנסיעה בעיר ואל שדה התעופה סכיפהול.

איך להתנייד באמסטרדם בצורה נוחה?

כמו כן טיול בחול, אנחנו ממליצים לכם להשתמש באופציה של תחבורה ציבורית באפליקציה של גוגל מפות, היא נוחה מאוד וניתן להכניס אליה את יעד הנסיעה שלכם ובתוך שניות לקבל את הדרך הקצרה והנוחה ביותר אל היעד שלכם ממקום המוצא שלכם.

את הכרטיס לרכבת תוכלו לרכוש מראש (שימו לב שלא ניתן לקנות אותם באמצעי התחבורה השונים, אלא רק באינטרנט או בקיוסקים) הכרטיס תקף בין 24 שעות ל7 ימים, בהתאם למה שאתם בוחרים וכולל נסיעה משדה התעופה לעיר באוטובוס ללא תוספת עלות. (הרכבת משדה התעופה לא כלולה במחיר, אך עדין אנחנו ממליצים לכם עליה כדרך להגיע משדה התעופה לעיר כי היא הרבה יותר מהירה) כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לבחור את התאריך שבו אתם רוצים להתחיל להשתמש בתחבורה הציבורית ואת מספר האנשים שמגיעים וללחוץ על הכפתור הכחול שכתוב בו "check availability" במסך הבא שייפתח לכם, תוכלו לבחור בין כרטיס שבתוקף ליום אחד, יומיים, שלושה ימים, ארבעה ימים, חמישה ימים, שישה או שבעה ימים.

האפשרויות השונות של תחבורה ציבורית באמסטרדם

שימו ❤️ למרות שכל אמצעי תחבורה מופעל על ידי חברה שונה, כל אמצעיי התחבורה השונות מקבלים את הכרטיס נסיעה של רשות התחבורה הציבורית ההולנדית (GVB).

נסיעה בחשמלית/ רכבת קלה (טראם)

הטראם הוא אמצעי התחבורה הציבורית הנפוץ והפופולארי ביותר באמסטרדם, הרכבת החשמלית, בדומה לזו שבירושלים, נוסעת בנתיב תחבורה ציבורית מיוחד משלה ולא מתחת לאדמה כמו המטרו. הרכבות החשמליות באמסטרדם מרושתות בכל רחבי העיר בצורה מצוינת ולוקחות את התושבים והתיירים ממקום למקום ביעילות ומהירות. בימי השבוע הרכבות פעילות מ-6:30 בבוקר עד 00:30 ובימי שבת וראשון הן מתחילות לפעול החל מ-7:00.

הטראם באמסטרדם
הטראם באמסטרדם

אוטובוסים

האוטובוסים באמסטרדם נוחים מאוד ומגיעים כמעט לכל פינה בעיר, בדומה מאוד לתחנות של הטראם. היתרון שלהם הוא שהם פעילים 24/7 כך שאם אתם ישנים במקום מרוחק מהעיר יהיה לכם נוח להתנייד בלילה ממרכז העיר למלון ובחזרה.

מטרו

המטרו באמסטרדם לא כל כך מפותחת (במיוחד בהשוואה לשאר המדינות באירופה) והתחנות שלה משמשות בעיקר את האזורים המרוחקים יותר של אמסטרדם ולא את מרכז העיר. המטרו בעיר מסומן באות M.

רכבת

כדי לנוע בין ערים שונות באמסטרדם, אתם תצטרכו להשתמש ברכבת הנוחה מאוד שמפעילה רשות התחבורה הציבורית באמסטרדם. שימו לב שיש גם תחנת רכבת בשדה התעופה וקל מאוד להתנייד דרכה לעיר ולאצטדיון הכדורגל של אייאקס (Ajax).

אופניים

אין אחד שמגיע לטיול באמסטרדם ולא כמעט נדרס על ידי רוכב אופניים ממהר, הם נמצאים בכל מקום כל הזמן, לעיתים נדמה שהכבישים שייכים לאופניים בכלל. אבל אם אתם רוכבים מיומנים, אופניים היא דרך נפלאה להתנייד בעיר, ניתן להשכיר אופניים מבתי המלון או מנקודות ייעודיות להשכרת אופניים. שימו לב שיש המון גנבי אופניים בעיר לכן תקפידו לנעול אותם בכל רגע שהם לא בשימוש.

שימו לב שלרוכבי האופניים יש זכות קדימה, למעט הולכי רגל, אך כהולכי רגל אסור לכם לעלות על שבילי האופניים, התושבים שם מאוד מקפידים על זה ועלולים להגיב בצורה לא נעימה בכלל.

מעבורת

כעיר תעלות מפותחת שכזו, תוכלו להעלות על אחת המעבורות השטות במי הנהר ומסיעות נוסעים ממקום למקום.

איך קונים כרטיסים לתחבורה ציבורית באמסטרדם?

אחרי שסקרנו את כל דרכי הנסיעה בעיר, הגיע הזמן לדבר על עלות כרטיס נסיעה בתחבורה הציבורית בעיר ואיפה בכלל ניתן לקנות אותם.

שימו לב שאין אפשרות לרכוש כרטיסי נסיעה באמצעי התחבורה השונים, כדי להשתמש בשירותי התחבורה הציבורית של אמסטרדם תצטרכו לרכוש כרטיסי נסיעה מבעוד מועד, דרך האינטרנט או באחד מדלפקי הנסיעות בעיר. כרטיס הנסיעה נקרא OV-Chipkaart  והוא מאפשר נסיעה בכל אמצעי התחבורה הציבורית השונים של אמסטרדם – המטרו, הטראם (רכבת קלה), אוטובוסים, מעבורות ורכבות. אפשר לקנות כרטיס שתוקפו 24 שעות ועד 7 ימים (168 שעות).

חשוב לדעת – יש לתקף את הכרטיס בכל פעם שעולים על אמצעי תחבורה, הזמן מתחיל להימדד מהפעם הראשונה שמתקפים את הכרטים

כרטיס נסיעה חופשית בתחבורה ציבורית ללא הגבלה –

שימו לב שהכרטיס תקף בין 24 שעות ל7 ימים, בהתאם למה שאתם בוחרים וכולל נסיעה משדה התעופה לעיר באוטובוס ללא תוספת עלות. (הרכבת משדה התעופה לא כלולה במחיר, אך עדין אנחנו ממליצים לכם עליה כדרך להגיע משדה התעופה לעיר כי היא הרבה יותר מהירה) כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לבחור את התאריך שבו אתם רוצים להתחיל להשתמש בתחבורה הציבורית ואת מספר האנשים שמגיעים וללחוץ על הכפתור הכחול שכתוב בו "check availability" במסך הבא שייפתח לכם, תוכלו לבחור בין כרטיס שבתוקף ליום אחד, יומיים, שלושה ימים, ארבעה ימים, חמישה ימים, שישה או שבעה ימים.

שימו לב שניתן לבטל את הכרטיס 24 שעות לפני תאריך ההגעה שלכם לאמסטרדם ולקבל את כל הכסף חזרה.

כרטיסים לרכבת משדה התעופה סכיפהול לאמסטרדם ובחזרה –

כמו שרשמנו למעלה, אנחנו ממליצים לכם להגיע ברכבת ולא באוטבוס משדה התעופה סכיפהול לאמסטרדם ובחזרה, הרכבת ממש נוחה ויוצאת כל מספר דקות משדה התעופה עד התחנה המרכזית של אמסטרדם. הנסיעה אורכת כ-20 דקות ויש שילוט מאוד ברור בשדה תעופה שיוביל אתכם אל הרכבת.

כאן תוכלו לקנות כרטיסים לרכבת, כל מה שצריך לעשות הוא לבחור את מספר הנוסעים והתאריך הרצוי וללחוץ על הכפתור הכחול שכתוב בו "check availability", כמובן שניתן לבטל את הכרטיסים עד 24 שעות לפני ההגעה ולקבל את כל הכסף חזרה גם במקרה הזה.

כרטיס תחבורה ציבורית משולב אטרקציות

אם אתם מתכננים להגיע למספר אטרקציות במהלך החופשה שלכם באמסטרדם, הכרטיס הבא הוא הכרטיס עבורכם! באמצעותו תוכלו לרכוש גם נסיעה חופשית בתחבורה הציבורית השונה בעיר וגם להכנס למגוון אטרקציות ללא תוספת תשלום.

כדי להזמין את הכרטיס יש לבחור את תאריך ההגעה שלכם:

אז על מה דיברנו הפעם?