מזג אוויר באמסטרדם – אמסטרדם מזג אוויר בעונות שונות

מזג האוויר באמסטרדם

כאשר מתכננים טיול לאמסטרדם, חשוב לקחת בחשבון את תנאי מזג האוויר במהלך שהותכם כדי להיות מוכנים לכל תרחיש. מזג האוויר באמסטרדם יכול להשפיע מאוד על החוויה שלכם, ולכן חשוב לדעת למה לצפות ולהתכונן בהתאם, כמו למשל לימים גשומים או חמים. הכנו לכם מאמר עם כל מה שאתם צריכים לדעת על מזג האוויר באמסטרדם, כולל הזמן הטוב ביותר לביקור בעיר המהממת, תחזיות מזג אוויר וטיפים להתמודדות עם תנאי מזג אוויר שונים. בין אם אתם מתכננים חופשת קיץ או חופשת חורף, הכנה נכונה לתנאי מזג האוויר בחופשה שלכם תעזור לכם להפיק את המרב מהטיול שלכם. אז בואו תחלי במדריך על מזג האוויר באמסטרדם!

הזמן הטוב ביותר לבקר בעיר- השפעת מזג האוויר באמסטרדם על החופשה שלכם

מזג האוויר באמסטרדם, כמו בכל יעד משתנה מאוד לאורך כל השנה. מזג האוויר יכול להשפיע על כל החופשה שלכם, לכן בחירת העונה הרצויה לחופשה באמסטרדם בצורה נכונה תהפוך את הטיול שלכם למהנה ונוח במיוחד. הנה הסבר על מזג האוויר באמסטרדם לפי עונות השנה:

מזג האוויר באביב באמסטרדם

 מזג האוויר באביב באמסטרדם, שנמשך בין החודשים מרץ עד מאי, הוא זמן נוח ויפה במיוחד לביקור בעיר. מזג האוויר נוח, עם טמפרטורות ממוצעות שנעות בין 8 ל-15 מעלות צלזיוס. העיר הופכת צבעונית ו"מתעוררת לחיים" בזכות הפרחים הצבעוניים, במיוחד בגן הפרחים המפורסמים גני קוקנהוף אמסטרדם. בנוסף, באביב באמסטרדם תוכלו למצוא מגוון פסטיבלים כמו פסטיבל המלך (יום המלך אמסטרדם) בו כולם לבושים בכתום וחוגגים בעיר. האביב הוא זמן מושלם לחקור את הפארקים של העיר וליהנות מפעילויות באוויר הפתוח.

מזג האוויר בקיץ באמסטרדם

מזג האוויר בקיץ באמסטרדם, שנמשך בין החודשים מיוני עד אוגוסט שנחשבות לשיא עונת התיירות באמסטרדם מאופיין כמזג האוויר חם, והטמפרטורות הממוצעות נעות בין 13 ל-22 מעלות צלזיוס. הימים ארוכים, עם עד 17 שעות של אור יום, מה שנותן לכם המטיילים המון זמן לטייל עם אור שמש ולהנות מהעיר. חשוב שתהיו מוכנים לעומס של אנשים מכל העולם כי יש המון תיירים בתקופה הזו.

הקיץ הוא גם העונה לפסטיבלים ואירועים באמסטרדם. העיר מארחת פסטיבלי מוזיקה שונים, לרבות מצעד הגאווה התוסס של אמסטרדם. אירועים אלה מושכים מקומיים ותיירים כאחד, ומציעים הזדמנות ייחודית לחוות את האווירה התוססת והתרבות של העיר.

אחת מפעילויות הקיץ הפופולריות באמסטרדם היא לטייל בפארקים של העיר כמו למשל פארק וונדלפארק אמסטרדם. וונדלפארק, הפארק הגדול ביותר באמסטרדם, הופך לעמוס בחודשי הקיץ. המבקרים יכולים לנוח בסבבה על הדשא, לערוך פיקניק, או לשכור אופניים ולנסוע בשבילי הפארק. פארקים בולטים אחרים כוללים את וסטרפארק (Westerpark) ואוסטרפארק (Oosterpark), כל אחד מהם מציע חוויה ייחודית בפני עצמה.

כמו שציינו, הקיץ הוא גם שיא עונת התיירות באמסטרדם, מה שאומר שהאטרקציות הפופולריות יכולות להיות עמוסות. כדי להימנע מתורים ארוכים וקהל גדול, מומלץ להזמין כרטיסים מראש ולבקר באתרים הפופולריים מוקדם בבוקר או מאוחר יותר בערב. לעמוד הכרטיסים המוזלים שלנו לחצו כאן.

מזג האוויר באמסטרדם

מזג האוויר בסתיו באמסטרדם

מזג האוויר בסתיו באמסטרדם, שנמשך בין החודשים מספטמבר עד נובמבר, הוא עוד זמן נהדר לבקר באמסטרדם. בסתיו באמסטרדם מזג האוויר מתחיל להתקרר, עם טמפרטורות ממוצעות שנעות בין 8 ל-15 מעלות צלזיוס. והייתרון של טיול בסתיו לאמסטרדם הוא שהעיר פחות צפופה בהשוואה לחודשי הקיץ, ותוכלו ליהנות מנופים מהממים בזכות השלכת היפה בפארקים ובתעלות. חשוב שתביאו איתכם ביגוד מתאים לתנאי מזג אוויר משתנים.

מזג האוויר בחורף באמסטרדם

מזג האוויר בחורף באמסטרדם, שנמשך בין החודשים מדצמבר עד פברואר, הוא הזמן הקר ביותר לבקר באמסטרדם. הטמפרטורות הממוצעות נעות בין 0°C ל-6°C. עם זאת, אם לא אכפת לכם מהקור, החורף יכול להיות זמן קסום לחקור את העיר. במיוחד בתקופת הקריסמס בה הרחובות מעוצבים להפליא בהתאם לעונת החגים, ותוכלו ליהנות מהחלקה על הקרח ולבקר בשווקי חג המולד. עם זאת, חשוב להיות מוכנים לטמפרטורות הקרות יותר ולשעות האור הקצרות יותר שמגיעות עם העונה, חשוב לארוז בגדים חמים, כולל מעיל חורף טוב, כובעים, צעיפים, כפפות ומגפיים למים. שעות האור קצרות משמעותית בחורף, כאשר השמש זורחת בסביבות 8:30 בבוקר ושוקעת בסביבות השעה 16:30. יהיו לכם פחות שעות אור כדי לטייל בעיר לכן חשוב שתתכננו את הטיול שלכם בהתאם.

אם אתם מבקרים באמסטרדם בחורף, תבקרו במוזיאונים ובגלריות של העיר, שם תוכלו להפשיר מהטמפרטורות הקרות ולהנות מהתרבות המיוחדת של העיר. מוזיאון ואן גוך אמסטרדם, הרייקסמוזיאום אמסטרדם (Rijksmuseum) ובית אנה פרנק אמסטרדם הם רק כמה מהאטרקציות שכדאי לסייר בהן.

בסופו של דבר, הזמן הטוב ביותר לבקר באמסטרדם תלוי בהעדפות שלכם. אם אתם מעדיפים מזג אוויר חם יותר ולא אכפת לכם מההמונים, הקיץ הוא הזמן האידיאלי. אם אתם מעדיפים טמפרטורות מתונות יותר ורוצים להימנע מההמונים, האביב והסתיו הן אפשרויות נהדרות. למרות שהחורף יכול להיות קר, הוא מציע חוויה ייחודית עם קישוטים חגיגיים ופעילויות מגוונות שהופכות את הביקור בו להנאה בפני עצמה.

מזג האוויר אמסטרדם

מזג האוויר באמסטרדם

מלבד הטמפרטורה והגשמים, חשוב לקחת בחשבון גורמי מזג אוויר אחרים בעת תכנון הטיול שלכם לאמסטרדם. העיר ידועה ברוחות החזקות שלה במזג אוויר סוער. כדאי לבדוק את תחזית מזג האוויר באופן קבוע ולהיות מוכנים לכל שינוי.

אמסטרדם חווה גם הבדלים משמעותיים בשעות האור לאורך כל השנה. בקיץ, העיר נהנית משעות אור ארוכות, כאשר השמש שוקעת בסביבות השעה 22:00. לעומת זאת, ימי החורף קצרים בהרבה, כאשר השמש שוקעת כבר בשעה 16:00. זה יכול להשפיע מאוד על כמות הזמן שלכם לביצוע פעילויות שונות.

תחזית מזג אוויר אמסטרדם לפי חודשי השנה

התחזית באמסטרדם משתנה בהתאם לעונות, הכנו לכם רשימה של חודשי השנה והטמפרטורות הממוצעות בכל חודש לנוחיותכם:

  • מזג האוויר אמסטרדם ינואר: מזג אוויר באמסטרדם בינואר נע בין -2-4 מעלות צלזיוס. זה מזג אוויר חורפי מאוד, במיוחד לתייר הישראלי ולכן יש להגיע עם בגדים חמים, מעילים, כפפות, צעיפים, כובעי צמר ואף ביגוד טרמי איכותי.
  • מזג האוויר אמסטרדם פברואר: מזג אוויר באמסטרדם בפברואר הוא 2-6 מעלות צלזיוס. גם בפברואר מזג האוויר באמסטרדם הוא נמוך מאוד, ויש להגיע עם בגדים חמים.
  • מזג האוויר אמסטרדם מרץ: במרץ הטמפרטורות נעות בין 3-9 מעלות צלזיוס. מזג האוויר באמסטרדם במרץ עדין קר מאוד, ויש להגיע עם בגדים חמים.
  • מזג האוויר אמסטרדם אפריל: מזג אוויר באמסטרדם באפריל הטמפרטורות נעות בין 6-14 מעלות צלזיוס. באפריל הטמפרטורות מתחילות להתחמם אך עדין צפויים מספר ימים קרים, במיוחד בשעות הערב מה שמשפיע על מזג האוויר.
  • מזג האוויר אמסטרדם מאי: מזג אוויר באמסטרדם במאי הטמפרטורות נעות בין 10-17 מעלות צלזיוס. מזג אוויר במאי באמסטרדם הוא נוח, מאי הוא החודש הנעים ביותר מחודשי האביב לטיול בעיר, ניתן כבר לארוז חולצות קצרות, אך אל תוותרו על מעיל חם, במיוחד לשעות הערב.
  • מזג האוויר אמסטרדם יוני: מזג אוויר באמסטרדם ביוני נע בין 12-20מעלות צלזיוס, כלומר, צפוי לכם ימים חמים בעיקר בשעות הבוקר.
  • מזג האוויר אמסטרדם יולי: מזג אוויר באמסטרדם ביולי, מזג האוויר באמסטרדם חם והטמפרטורות בו נעות בין 15-22 מעלות צלזיוס.
  • מזג האוויר אמסטרדם אוגוסט: מזג אוויר באמסטרדם באוגוסט הוא החודש החם ביותר באמסטרדם, הטמפרטורות בו נעות בין 16-25 מעלות צלזיוס.
  • מזג האוויר אמסטרדם ספטמבר: מזג אוויר באמסטרדם בספטמבר מגיע עם טמפרטורות שנעות בין 13-20 מעלות צלזיוס, כלומר, בשעות היום תספיק לכם חולצה קצרה ולעיתים ז'קט דק, אך בשעות הערב כבר קר ומומלץ להצטייד במעיל מחמם.
  • מזג האוויר אמסטרדם אוקטובר: מזג אוויר באמסטרדם באוקטובר, הטמפרטורות נעות בין 9-18 מעלות צלזיוס. מומלץ להגיע עם חולצות ארוכות ומעילים מחממים כי כבר מתחיל להיות קר.
  • מזג האוויר אמסטרדם נובמבר: מזג אוויר באמסטרדם בנובמבר כבר חורפי, הטמפרטורות נעות בין 6-10 מעלות צלזיוס. יש להגיע עם בגדים מחממים, כפפות, צעיפים וכמובן מעיל חם, ציוד שמתאים לשלג.
  • מזג האוויר אמסטרדם דצמבר: מזג אוויר באמסטרדם בדצמבר הוא קר מאוד, כמו שאר חודשי החורף. בחודש דצמבר באמסטרדם, המעלות נעות בין 1-7 מעלות צלזיוס. לכן, יש להגיע עם בגדים מחממים, מעילים, כפפות, צעיפים, כובעי צמר ואף ביגוד טרמי איכותי.

כמות המשקעים באמסטרדם לפי חודשי השנה

  • משקעים בחודש ינואר – 65 מ"מ בממוצע.
  • משקעים בחודש פברואר – 50 מ"מ בממוצע.
  • משקעים בחודש מרץ – 55 מ"מ בממוצע.
  • משקעים בחודש אפריל – 45 מ"מ בממוצע.
  • משקעים בחודש מאי – 55 מ"מ בממוצע.
  • משקעים בחודש יוני – 62 מ"מ בממוצע.
  • משקעים בחודש יולי – 80 מ"מ בממוצע.
  • משקעים בחודש אוגוסט – 90 מ"מ בממוצע.
  • משקעים בחודש ספטמבר – 76 מ"מ בממוצע.
  • משקעים בחודש אוקטובר – 88 מ"מ בממוצע.
  • משקעים בחודש נובמבר – 80 מ"מ בממוצע.
  • משקעים בחודש דצמבר – 70 מ"מ בממוצע.
מזג האוויר אמסטרדם

טיפים לטיול באמסטרדם ששווים זהב

ארזו בגדים מתאימים

מזג האוויר באמסטרדם יכול להיות בלתי צפוי, ולכן חשוב לארוז בגדים נוחים ושונים ולהביא איתכם מעיל ועליוניות בנוסף לחולצות קצרות. במהלך חודשי הקיץ, ארזו בגדים קלילים כגון חולצות, מכנסיים קצרים ושמלות, מכיוון שהטמפרטורות יכולות להגיע לשיאים של 25 מעלות צלזיוס. בחורף, הקפידו לארוז בגדים חמים כולל סוודרים, מעילים, צעיפים, כפפות וכובעים, שכן הטמפרטורות יכולות לרדת מתחת לאפס.

תשתו הרבה מים במהלך הטיול באמסטרדם

בגלל שמזג האוויר באמסטרדם יכול להשתנות מאוד במהלך היום, אתם יכולים להתייבש מבלי לשים לב. הצטיידו בבקבוק מים רב פעמי ושתו הרבה מים, במיוחד בחודשי הקיץ כאשר הטמפרטורות גבוהות יותר. בנוסף, תוכלו לעשות שימוש במזרקות השתייה שמפוזרות ברחבי העיר.

תנצלו את התחבורה הציבורית המעולה של העיר

בעיר יש רשת תחבורה ציבורית מעולה עם רכבת חשמליות, אוטובוסים וקווי מטרו שיכולים לקחת אתכם לרוב האטרקציות והשכונות המרכזיות בעיר. בין אם אתם מטיילים בחורף בקיץ בסתיו או באביב התחבורה הציבורית תיצור נוחות לטיול שלכם ותחסוך לכם הרבה כסף על מוניות.

מזג האוויר באמסטרדם סיכום

מזג האוויר באמסטרדם יכול להשפיע מאוד על החוויה שלכם במהלך הטיול ולכן חשוב להיות מוכנים למזג האוויר בעונה שאתם רוצים לבקר בעיר.

בין אם אתם מבקרים באמסטרדם בקיץ, בחורף, באביב או בסתיו, חשוב לארוז בגדים מתאימים ולתכנן את הפעילויות שלכם בהתאם. תקפידו לבדוק את תחזית מזג האוויר לפני הנסיעה שלכם ותתכננו את האטרקציות שלכם בעיר בהתאם לתנאי מזג האוויר.

שאלות ששואלים אותנו בדרך כלל

מתי הכי מומלץ להגיע לביקור באמסטרדם?

זה משתנה לפי ההעדפות שלכם, אנחנו אוהבים מאוד את עונות המעבר אביב וסתיו כי הם הכי נוחות.

מה כדאי ללבוש בחורף באמסטרדם?

להביא כמה שיותר שכבות! באמסטרדם קר מאוד בחורף ואתם תצטרכו מעיל מחמם, צעיף, כפפות ואפילו גטקס. גם בקיץ לא מאוד מאוד חם וכדאי להביא עליונית לשעות הערב.

יש הרבה גשם באמסטרדם?

בחודשי החורף בעיקר יש הרבה גשם ואפילו פתאום יורד שלג לכן חשוב להצטייד בהתאם.

אפשר לטייל בפארקים בחורף?

כן בטח אבל חשוב לבדוק את מזג האוויר ולראות שלא יורד גשם כדי שתוכלו לטייל בכיף.

אז על מה דיברנו הפעם?