אמסטרדם לשומרי כשרות: בית חב"ד, מסעדות כשרות ועוד

אמסטרדם לשומרי כשרות

אם אתם שומרי מסורת ואתם לפני טיסה לאמסטרדם, בכתבה הזו ריכזנו לכם כל מה שאתם חייבים לדעת לפני הנסיעה, פרטים על בית חב"ד, בתי כנסת, מסעדות כשרות, מלונות כשרים וארוחות שבת. בואו נתחיל!

על הקהילה היהודית באמסטרדם

באמסטרדם, יש 2 מרכזים עיקריים בהם גרים יהודים, הראשון הוא במרכז העיר באזור שוק אלברט קאופ והשני בדרום העיר, באיזור יהודי הנקרא Buitenveldert (באוטנוולדערט). בשני האזורים האלו תמצאו מסעדות וסופרים כשרים כשרות, בית כנסת ומלונות כשרים.

בית חב"ד באמסטרדם

לפני הכל, אין יותר בית בחו"ל מבית חב"ד, וכמובן שגם באמסטרדם יש בית חב"ד, שפתוח לכל יהודי שזקוק לעזרה, ארוחה חמה או שאלה. אלו הפרטים של בית חב"ד באמסטרדם:

כתובת: Albert cyupstraat 165, Amsterdam

טלפון+31 20 421 2770

אתר אינטרנט: https://chabadamsterdamcenter.com/

בית חב"ד של אמסטרדם, ממוקם בלב שוק אלברט קאופ. בבית החב"ד תמצאו פינת קפה, מידע לתייר, אינטרנט אלחוטי, עמדה של מכירת מוצרים יבשים כשרים, סעודת שבת (שימו לב שצריך להירשם מראש, עוד נגיע לזה בהמשך הכתבה) ומסעדה כשרה שמגישה ארוחת צהריים וערב בשם "מחנה יהודה"

איך מגיעים מהתחנה המרכזית לבית חב"ד

כדי להגיע מהתחנה המרכזית לבית חב"ד מומלץ לקחת את קו המטרו 52 לכיוון דרום – "Zuid". הנסיעה אורכת 3 תחנות, עד לתחנת De Pijp, כשאתם יוצאים מהתחנה, התקדמו לעבר שוק Albert Cuyp market, בית חב"ד נמצא באמצע השוק, בבית מספר 165. קל מאוד לזהות את המקום, אתם תראו במקום שלטים בולטים של בית חב"ד.

ארוחות שישי בבית חב"ד

סעודת שישי מתקיימת מדי שבוע בבית חב"ד, יש להירשם מראש באמצעות הטופס כאן.

ארוחת שישי כשרה של חב"ד עד למלון שלכם (משלוח ארוחת שבת חמה באמסטרדם)

בית חב"ד מפעיל גם משלוחי מנות לאנשים אשר ישנים רחוק מדיי מבית חב"ד ולא יכולים להגיע לשם במהלך השבת, את הארוחות יש להזמין מראש, עד יום רביעי ב-22:00 של אותו שבוע, באמצעות הטופס הזה.

מסעדות כשרות

מסעדות כשרות באמסטרדם
מסעדות כשרות באמסטרדם

מסעדות כשרות במרכז אמסטרדם

מסעדת מחנה יהודה – Machane Yehuda Amsterdam

במתחם של בית חב"ד יש מסעדה בשם מחנה יהודה שפועלת כבר שנים רבות, ומגישה מבחר מנות ראשונות, דגים, בשר וקינוחים. המקום תחת כשרות בית חב"ד.

כתובת: Albert Cuypstraat 165, 1073 BC Amsterdam, הולנד

שעות פעילות: ימי ראשון עד חמישי: 13:00–22:00, בסוף השבוע המסעדה סגורה.

מסעדת לה ביס – La Biss Kosher Street Food

לא רחוק מבית חב"ד, נמצאת מסעדה כשרה נוספת בשם לה ביס, המגישה אוכל בשרי, צמחוני וישראלי, כמו שקשוקה, סביח, פרגית, שניצל בחלה ועוד. המקום כשר למהדרין.

כתובת: Albert Cuypstraat 278, 1073 BR Amsterdam, הולנד

שעות פעילות: ימי ראשון עד חמישי: 12:00–22:00, ביום שישי 12:00-16:00, בשבת המסעדה סגורה.

מסעדות כשרות בדרום אמסטרדם

מיט מי – Meat Me

מסעדת בשרים כשרה, מגישה מגוון מנות בשריות

כתובת: Kastelenstraat 65, 1083 CC Amsterdam, הולנד

שעות פעילות: ימי ראשון עד חמישי: 12:00–22:00, ביום שישי 11:00-15:00, בשבת המסעדה סגורה.

פיצה – Pizza & Co

אם אתם מחפשים דווקא מסעדה חלבית כשרה, מסעדת Pizza & Co תעניק לכם פתרון מקום.

כתובת: Kastelenstraat 105A, 1082 EB Amsterdam, הולנד

שעות פעילות: ימי ראשון עד חמישי: 12:00–21:00, ביום שישי ושבת המסעדה סגורה.

סופרים כשרים

  • מרכז העיר- במרכז העיר תמצאו מוצרי מכולת כשרים בסניף של בית חב"ד.
  • דרום העיר דויד קורנר – David's Corner: מכולת כשרה, במקום פועל גם מאפייה וקונדיטוריה כשרה, המקום מוכר מוצרים שמוכרים לכולנו של מותגים ישראליים (אוסם, עלית וכו') לצד מותגים מקומיים עם כשרות. ניתן למצוא מוצרי בישול ואפייה, חטיפים, משקאות ועוד. כמובן שלקראת סוף השבוע במאפייה נמכרות גם חלות כשרות. כתובת: Kastelenstraat 69, 1083 CC Amsterdam, הולנד

מחלקות כשרות בסניפי הסופר Jumbo

ג'מבו היא רשת סופרים הולנדית עם פריסה רחבה, לשניים מהסניפים שלהם יש מחלקה כשרה. שניהם נמצאים בדרום העיר,

Buitenveldert Kastelenstraat – בסניף זה קיים גם מחלקת קפואים גדולה.

כתובת: Kastelenstraat 70, 1083 CD Amsterdam, הולנד

Buitenveldertselaan

כתובת: Buitenveldertselaan 184, 1081 AC Amsterdam, הולנד

Albert Heijn – Gelderlandplein

בסניף הסופר Albert Heijn שנמצא בלב הרובע היהודי, תמצאו מחלקה כשרה גם כן.

כתובת: Gelderlandplein 47, 1082 KZ Amsterdam, הולנד – נמצא בתוך קניון

כמובן שגם בסופרים שפזורים ברחבי העיר תוכלו למצוא מוצרים כשרים.

בתי כנסת

בית הכנסת הפורטוגזי

בתי כנסת במרכז העיר אמסטרדם

בית כנסת ‘תשועת ישראל’ – Gerard Dou Synagogue

כתובת: Gerard Doustraat 238, 1073 XC Amsterdam, הולנד

בית כנסת הפורטוגזי

בית הכנסת זה נבנה לפני למעלה משלוש מאות שנים על ידי מגורשי ספרד, מקום מדהים ביופיו שמומלץ לבקר בו מבלי קשר לתפילת שבת. שימו לב שיש בו גם מוזיאון שמספר את סיפור הקהילה. בית הכנסת פתוח לתפילות בשבתות וחגים ותפילת שחרית בימי ראשון בלבד.

על פי בקשת המוזיאון שפועל במקום, על מתפללים שמעוניינים להגיע בשבת לתפילות שבת יש למלא טופס מראש ולהיות מצויידים בדרכון. לטופס אישור הגעה לבית כנסת, לחצו כאן. ניתן להיכנס לתפילה עד השעה 10:30 אח"כ המאבטחים לא נותנים להיכנס.

כתובת: Mr. Visserplein 3, 1011 RD Amsterdam, הולנד

בית הכנסת הפורטוגזי בציור מ-1680. ציור של עמנואל דה וויט
בית הכנסת הפורטוגזי בציור מ-1680. ציור של עמנואל דה וויט

בית הכנסת האשכנזי ר' אהרון שוסטר

במרחק 15 דקות הליכה מכיכר המוזיאונים, פתוח לתפילות בשבתות וחגים.

כתובת: Heinzestraat 3I, 1071 SK Amsterdam, הולנד

בית כנסת ‘נדחי ישראל יכנס’

בית כנסת אשכנזי שמתפללים בו בנוסח ספרד, פתוח לתפילת שחרית בשבתות וחגים.

כתובת: Nieuwe Kerkstraat 149, 1018 VD Amsterdam, הולנד

בתי כנסת בדרום העיר

בית המדרש עץ חיים

בית כנסת עץ החיים, פתוח לתפילות וללימוד בכל ימות השבוע. במקום פועל גם מקווה נשים וגברים

כתובת: Merckenburg 3, 1082 BT Amsterdam, הולנד

‘AMOS’ – בית כנסת אורתודוקסי מודרני

'עמוס' היא קהילה אורתודוקסית צעירה ומודרנית שנמצא בלב הרובע היהודי

כתובת: Kalfjeslaan 380, 1081 JA Amsterdam, הולנד

בתי כנסת למניין באמצע השבוע

באמסטרדם פועלים מספר בתי כנסת שונים, אך לא בכולם מתקיימים מניינים במהלך השבוע. אלו בתי הכנסת בהן כן מתקיימים מניינים במהלך השבוע:

מלונות כשרים ומלונות לשומרי מסורת באמסטרדם

אם אתם מגיעים לטיול באמסטרדם והטיול כולל גם את יום שבת קודש, אנחנו ממליצים לישון באזור שבין Leidseplein (ליידספליין – 15 דקות הליכה לבית חב"ד) למבשלת היינקן (5 דקות הליכה מבית חב"ד), האזור הזה מאוד נעים, קרוב למרכז וכמובן לבית חב"ד, שם מוגשת ארוחת שישי חמה וכן מתקיימות תפילות שישי ושבת.

לשמחתנו, יש באמסטרדם מספר מלונות שמתאימים לאורח חיים דתי, ואף חלקם מגישים ארוחות בוקר כשרות:

NH Amsterdam Museum Quarter מלון מצוין במרחק הליכה מבית חב"ד

מלון NH אמסטרדם מוזיאום קוורטר הוא בית מלון יוקרתי ברמת 4 כוכבים שנמצא כ-9 דקות הליכה מבית חב"ד ובית הכנסת הפורטוגזי. צוות המלון מכיר את מנהגי השבת ויישמח לפתוח עבורכם את דלתות המלון ואף ללוות אתכם במעלית במידת הצורך, כמו כן בחדרי המלון יש מקרר נוח שתוכלו להשאיר בו מאכלים כשרים (במידה ואתם צריכים). חדרי המלון מאוד מפנקים ונוחים.

שימו לב שהמלון נמצא במיקום מצוין, באזור התעלות של מרכז העיר אמסטרדם ובמרחק 9 דקות הליכה מבית חב"ד ו2 מסעדות כשרות שנמצאות ליד.

זה מה שיש לאנשים ששהו במלון להגיד:

  • "המיקום היה נהדר עבורי. מרחק הליכה לבית חבד, לבית הכנסת הפורטוגזי ולמרכז העיר מבחינת שמירת שבת – המתקנים במלון לא משוכללים או מודרניים, כך שאין באמת בעיה מלבד המפתח האלקטרוני, אבל הצוות היה מאוד אדיב הבין את הצרכים ופתח עבורי את החדר (יש לידע בקבלה לפני כניסת שבת)"
  • "הצוות היה אדיב! אנו שומרים שבת והפקידים ישר הבינו ועזרו לנו לפתוח את הדלת בשבת מאוד התחשבו המלון במרחק הליכה משוק אלברט ובית חבד."
  • "מיקום מעולה קרוב למוזיאונים, קרוב לבית חב"ד. הצוות מתורגל עם שומרי שבת-מסיעים במעלית, פותחים את דלת החדר בשבת."

Bicycle Hotel Amsterdam בית מלון מתחשב באנשים דתיים במרכז העיר

בית המלון Bicycle Hotel Amsterdam נמצא במרחק 6 דקות הליכה מבית חב"ד בעיר, והוא מתאים גם ללינה ביום שבת, שכן עובדי המלון מורגלים ומכירים את מנהגי השבת ולכן יישמחו להעניק לכם מפתח רגיל ולא אלקטרוני, לפתוח לכם את הדלת הצדדית שלא פועלת על חשמל בשבת ואף לדאוג שהמערכת שמדליקה ומכבה את האור בחדרים לא תפעל בחדרכם במהלך השבת.

שימו לב שמדובר במלון בעל כוכב אחד, לכן תקפידו לבחור בחדר עם חדר רחצה פרטי (יש חדרים מעורבים במלון). המלון קיבל ציון נהדר של 8.5 מתוך 10 על ידי אנשים שביקרו בו, בין הביקורות שאנשים שביקרו בו ניתן למנות את התגובות האלו:

  • "אנחנו אנשים דתיים. הצוות, ובפרט עובדת בשם גבריאלה ממש דאגה לכך שיהיה לנו נוח בשבת. היא דאגה לתאורה שלא נכבית על ידי העין האלקטרונית, דאגה לפתוח לנו את הדלת הצדדית בלי שיידלק אור בשבת, והייתה ממש מאירת פנים אלינו כישראלים ויהודים. ממליץ לאנשים דתיים. קרוב מאד לבית חב"ד (חמש דקות הליכה, מפתח לא אלקטרוני)"
  • "המיקום מושלם, קרוב כל תחבורה ציבורית, חדרים נקיים, צוות מאוד נחמד, ארוחת בוקר, יש פן, טלויזיה, חלק מהחדרים עם מרפסת, בידוד מרעש, בית מלון קטן אבל מעניק הרגשה של בית."

The Arcade Hotel Amsterdam מלון 3 כוכבים במרחק 7 דקות הליכה מבית חב"ד

מלון ’דה ארקייד אמסטרדם’ נמצא במיקום מושלם! במרחק הליכה קצר מאוד מהאיזורים המרכזיים של העיר ורק -7 דקות הליכה מבית חב"ד. המלון, שברמת דירוג של 3 כוכבים מציע לאורחים שלו חדרים מרווחים ונוחים, מקלחות נקיות ונוחות לאורך כל השהייה. צוות המלון יישמח להעניק לכם מפתחות רגילים לחדר ליום שבת במידת הצורך, שימו לב שבמקום יש דלת כניסה אלקטרונית אך צוות המלון יישמח לפתוח לכם את הדלת הצדדית בימי שבת. שימו לב שאין בחדרי המלון מקררים במידה ואתם מביאים אוכל כשר מהארץ.

המלון מדורג בדירוג של 7.9 מתוך 10 על ידי אורחים שביקרו בו, בין הביקורות שהוא קיבל ניתן למצוא אותם

  • "מקום ייחודי, סוג של מלון/אכסניית גיימינג מקסים! חזרנו פעם שניה עם הילדים משחקים מכל הסוגים ומכל השנים, המון משחקי מחשב רטרו ואוירה מגניבה ממש הילדים חגגו!!! חדרים מרווחים ונקיים."
  • "מלון מקסים ממוקם בשכונה מיוחדת ומרוחקת באופן חיובי מהמרכז (המלון 2 דקות הליכה משוק אלברט) עם צוות שירותי שנותן תחושה נהדרת ושירות יוצא דופן עם חיוך ונכונות לעזור"
  • "יש אפשרות למפתח. קרוב לבית חבד. דלת הכניסה הראשית אלקטרונית אך אפשר להמתין למישהו שיוצא או לדפוק על החלון ויפתחו בקבלה. שעולים במדרגות האור נדלק במסדרונות סמוכים"

הולידיי אין אקספרס – מלון עם ארוחת בוקר כשרה בדרום העיר

אם אתם מחפשים מלון עם ארוחת בוקר כשרה ובקרבת בית כנסת שפועל גם באמצע השבוע (בית המדרש), מקווה ומסעדות וסופרים כשרים, זה המלון עבורכם. מלון הולידיי אין אקספרס אמסטרדם – סאות’ נמצא באיזור יהודי פעיל, על כן, צוות המלון מאוד ערוך לאורחים יהודיים ששומרי מצוות ושבת, תוכלו לבקש מפתחות רגילים ביום שבת וכן ללכת לתפילת שבת בבית המדרש הסמוך אליו.

שימו לב שאומנם המלון הזה מרוחק ממרכז העיר, התחבורה הציבורית בעיר מאוד נוחה להתניידות, יש לכם פה מדריך שלם על התחבורה הציבורית באמסטרדם.

חדרי המלון נוחים ומזמינים וכוללים חדר רחצה נוח ומרווח ומיטות נוחות במיוחד.

זה מה שהיה לאנשים שביקרו במלון להגיד עליו:

  • "כשומרי כשרות למהדרין לא השתמשנו עם כמעט שום דבר מהמוצרים הכשרים, למעט ביצה קשה, לחם ופירות. אהבנו שהמלון שקט וסולידי, קרוב לקהילה היהודית ולסופר וכן קרוב לטראם. היחס היה אדיב ונעים והחדר נקי."
  • "המיקום נוח מאד למי שמחפש בית כנסת ואוכל כשר. הצוות מאד נחמד ונותן שירות. הכל נקי ומסודר."
  • "המקום ענה על כל הציפיות, צוות אדיב מאוד, ניקיון יוצא מהכלל, חדר מרווח ונוח. ארוחת בוקר מספקת. גם הארוחה הכשרה נחמדה אם כי לעיתים קרובות היו חסרים מוצרים, אולם כשפנינו לצוות מיד מלאו את החסר. תחבורה נוחה מאוד למרכז העיר."

ומה עכשיו? אם אתם כבר סגורים על מלון במיקום שנוח לכם, אנחנו מזמינים אתכם לכתבות שלנו על האטרקציות השונות בעיר, שימו לב שבגלל שיש בעיר הרבה תיירים התורים לאטרקציות בדרך כלל ארוכים ומומלץ להזמין מראש כרטיסים לאטרקציות באמסטרדם.

אז על מה דיברנו הפעם?