אמסטרדם בכריסמס – שווקי חג המולד, זירות החלקה על קרח ועוד

אמסטרדם בכריסמס - שווקי חג המולד, זירות החלקה על קרח ועוד

אמסטרדם היא עיר אירופאית מושלמת למי שרוצה לטוס לחופשה חורפית במהלך עונת חג המולד. היא מציעה שילוב ייחודי של אווירה חגיגית, אורות נוצצים ושווקים נעימים המרתקים הן את המקומיים והן את המבקרים כאחד. עבור תיירים ישראלים המתכננים טיול לעיר המרתקת הזו במהלך עונת החגים, הבנת הניואנסים של חג המולד באמסטרדם – כגון תאריכי פתיחת שווקי חג המולד, ההשפעה של העונה על עומס העיר והמיקומים המרכזיים לשווקים חגיגיים – היא חיונית. מדריך זה נועד להאיר את הקסם של חג המולד באמסטרדם, ולהבטיח שהמטיילים יוכלו ליהנות במלוא השמחה והפאר את חגיגות החג הכי מיוחד שיש. בין אם אתם רוצים לטייל בשווקי חג מולד הולנדיים מסורתיים, להתענג על מאכלים עונתיים מיוחדים או פשוט לספוג את האווירה החגיגית, אמסטרדם במהלך חג המולד היא חגיגה שלא כדאי לפספס.

מה הופך את חג המולד באמסטרדם למיוחד כל כך?

חג המולד באמסטרדם הוא חוויה יוצאת דופן, המשלבת בין מסורת, מודרניות ורוח הקודש נוצרי, מה שיוצר חגיגה שלמה העוטפת את העיר אמסטרדם. העיר כולה, הופכת לתפאורה ציורית לעונת החגים, עטופה באורות צבעוניים, קישוטים כמובן עצי אשוח מהפנטים. מה שמייחד באמת את אמסטרדם במהלך חג המולד הוא מגוון השווקים שצצים ברחבי העיר, המציעים הכל, החל ממלאכת יד ועד פינוקים הולנדיים מסורתיים לחגים כמו אוליבולן וסטאמפוט. שווקים אלה אינם רק מקומות לקניות; הם מוקדי פעילות תוססים שבהם מוסיקה, בידור ואוכל טוב מתעוררים לחיים.

על קסמה החגיגי של העיר מוסיפות זירות ההחלקה על הקרח הממוקמות מול תפאורות מונומנטליות, המספקות גם פעילות מהנה וגם אווירה קסומה למבקרים בכל הגילאים. השילוב של ההיסטוריה העשירה של אמסטרדם, האווירה החורפית הנעימה והחגיגות השמחות הופכים את חג המולד כאן לחוויה בלתי נשכחת. זהו זמן שבו הקסם הרגוע הרגיל של העיר מתעלה על ידי תחושת קהילה וחגיגיות מוחשית, המזמינה את כולם להשתתף בשמחה. שילוב ייחודי זה של אלמנטים הוא מה שהופך את חג המולד באמסטרדם למיוחד באמת, ויוצר זיכרונות שנמשכים לכל החיים.

מתי נפתחים שווקי חג המולד באמסטרדם?

אחד ההיבטים המצופים ביותר של חג המולד באמסטרדם הוא פתיחת השווקים החגיגיים הפזורים ברחבי העיר, המביאים עמם אווירה של שמחה וחגיגה. תאריכי הפתיחה של שווקים אלה משתנים, כאשר חלקם נפתחים כבר באמצע נובמבר ואחרים פותחים את חגיגות החג שלהם בתחילת דצמבר. לוח הזמנים הפתיחה המדורג הזה מבטיח שהאווירה החגיגית תלך ותגבר בהדרגה, ותגיע לשיאה לקראת חג המולד.

בדרך כלל, רוב שווקי חג המולד של אמסטרדם פועלים במלוא העוצמה עד השבוע הראשון של דצמבר, מוכנים לקבל את המבקרים עם מגוון הסחורות, המזונות והפעילויות החגיגיות שלהם. שווקים אלה בדרך כלל נשארים פתוחים עד יום חג המולד, כאשר חלקם מאריכים את פעילותם לתוך השנה החדשה, ומציעים הזדמנות הן לתושבים המקומיים והן לתיירים לספוג את רוח החג.

היכן נמצאים שווקי חג המולד הטובים ביותר באמסטרדם?

שוק חג המולד באמסטרדם

אמסטרדם מעוטרת בשווקי חג מולד רבים במהלך עונת החגים, כל אחד מהם מציע חוויה ייחודית עם שילוב של חגיגות הולנדיות מסורתיות ועכשוויות. מבין אלה, כמה בולטים בקסמם הייחודי, מגוון ההצעות ורוח החג.

שוק חג המולד בכיכר דאם

אחד השווקים הגדולים והמוכרים ביותר בעיר הוא שוק חג המולד בכיכר דאם המרכזית, שם גם מוצג מדיי שנה עץ האשוח הגדול ביותר בעיר, הכיכר כולה נצבעת בצבעי החג ומתמלאת בדוכני עץ קטנים ומיוחדים המציעים למבקרים מגוון מתנות, מאכלים מסורתיים, יין חם ועוד.

אם אתם מגיעים לביקור בתקופה זו אתם בוודאי תעברו כיכר מספר פעמים במהלך ימי פעילות השוק, אל תפספסו טיול בין הדוכנים השונים.

שוק חג המולד ואירוע הקרח Museumplein

נקרא גם כפר חג המולד. השוק הממוקם בלב אמסטרדם, הופך את Museumplein,  בכיכר המוזיאונים האייקונית של אמסטרדם, (סמוך למוזיאון הרייקסמוזיאום) לארץ פלאות חורפית, עם זירת החלקה על הקרח. זה המקום המושלם עבור אלה שמחפשים לשלב חקר תרבותי עם קניות חגיגיות, שכן הוא מוקף בכמה מהמוזיאונים המפורסמים ביותר בעיר.

כפר חג המולד, הממוקם על רקע ציורי של הרייקסמוזיאום, הוא שוק חג מולד נעים המציע מגוון רחב של מתנות לחג, אוכל טעים והזדמנות להחליק על זירת החלקה על הקרח. הוא אהוב במיוחד בזכות הסביבה הקסומה שלו והאווירה התוססת.

חורף גן עדן (Amsterdam Winter Paradise)

חורף גן עדן הוא שוק חג מולד שמשרת בעיקר את המקומיים, בעיקר בגלל שהוא נמצא בדרום העיר ולא באזורים מתויריים, בשוק חג המולד חורף גן עדן, תמצאו גלגל ענק, מתקני שעשועים לכל המשפחה, קרוסלת סוסים ענקית ומיוחדת, מסלולי החלקה על הקרח, גלישה על מזחלות דשא ואפילו את סנטה קלאוס שמחכה להצטלם עם כל הילדים. במקום פועל גם שוק אוכל ושוק מזכרות באווירת החג.

שווקים אלה, בין היתר הפזורים ברחבי העיר, מציעים הצצה לנשמה החגיגית של אמסטרדם. לכל שוק יש את הקסם שלו, ומבטיח שכל מבקר ימצא משהו לאהוב, בין אם זה פינוקים מסורתיים של חג המולד ההולנדי, מלאכות ייחודיות או פשוט האווירה השמחה העוטפת את העיר במהלך עונת החגים.

זירת החלקה על הקרח בכיכר LEIDSEPLEIN

גם כיכר ליידספליין מצטרפת לחגיגות חג המולד באמסטרדם, מדיי שנה מוקמת בכיכר זירת החלקה על הקרח ולצידה מספר דוכני מזון ומזכרות מסורתיים שיכניסו אתכם לאווירת חג מושלמת. אל תפספסו!

זירת החלקה על הקרח מאחורי מוזיאון הרייקסמיוזיאום

זירת החלקה על הקרח נוספת שיש במרכז העיר, נמצאת בצידו האחורי של מוזיאון רייקסמיוזיאום, מסביבה נפתחים גם דוכנים שמוכרים משקאות חמים ואוכל טעים. מומלץ גם למי שפחות יודע להחליק על הקרח 😉

כיצד חג המולד משפיע על העומס באמסטרדם?

כמו שכבר הבנתם, תקופת חג המולד מביאה איתה אווירה חגיגית לאמסטרדם, אך היא גם מובילה לעלייה בעומס בתוך העיר. כאחד היעדים הפופולריים ביותר באירופה בתקופת החגים, אמסטרדם רואה עלייה משמעותית במספר התיירים שמגיעים לחוות את שווקי חג המולד שלה, זירות החלקה על הקרח ורחובותיה המקושטים להפליא. זינוק זה בתיירות, בשילוב עם פעילויות החג של האוכלוסייה המקומית, עלול לגרום לרחובות צפופים, במיוחד באזורים הסובבים את השווקים והאטרקציות הפופולריות ביותר.

אתם תרגישו את זה כנראה במיוחד בתחבורה ציבורית, כגון חשמליות ואוטובוסים, שחווים לעתים קרובות נפחי נוסעים גבוהים יותר, מה שהופך את הנסיעה בתוך העיר ליותר זמן. בנוסף, הרחובות הצרים של אמסטרדם, במיוחד במרכז העיר ההיסטורי, עלולים להיות צפופים במיוחד הן בהולכי רגל והן באופניים.

כמובן שאלמנט נוסף שחשוב לציין הוא גם הביקוש הגבוה לחדרים בבתי המלון, לכן אנחנו ממליצים לכם להיערך כמה שיותר מוקדם עם חדר בבית מלון במרכז אמסטרדם, כי החדרים אוזלים במהירות.

סיכום

אמסטרדם בתקופת חג המולד היא חגיגה לכל החושים, המציעה שילוב של מסורות חגיגיות, שווקים מרתקים ואווירה שמחה שהופכת את עונת החגים לבלתי נשכחת באמת. מהפתיחה המוקדמת של שווקי חג המולד באמצע נובמבר ועד לרחובות ההומים מלאי שמחת החג, אמסטרדם מקבלת את פני המבקרים בזרועות פתוחות. יש משהו קסום בחגיגת חג המולד באמסטרדם. עבור תיירים ישראלים שרוצים לחוות את חג המולד כמו שצריך, אמסטרדם מבטיחה חווית חג מולד קסומה עם אווירה מדהימה.

אז על מה דיברנו הפעם?