רייקסמוזיאום – המוזיאון הלאומי לאמנות אמסטרדם

רייקסמוזיאום אמסטרדם

הרייקסמוזיאום, השוכן בלב אמסטרדם, הוא מוזיאון מיוחד של אומנות והיסטוריה, המושך מיליוני מבקרים מכל העולם מידי שנה שמגיעים להתפעם מהיופי והיצירות המיוחדות שבו. מאז הקמתו בשנת 1798, הפך רייקסמוזיאום אמסטרדם לאחד המוסדות התרבותיים הנחשבים ביותר בעולם, עם אוסף יצירות שמציג למעלה מ-800 שנות אמנות והיסטוריה הולנדית ועולמית!. הרייקסמוזיאום, המכיל למעלה ממיליון פריטי אומנות, כולל יצירות מופת של רמברנדט, ורמיר ורבים אחרים מסמלי תור הזהב ההולנדי, מציע מסע חסר תקדים בזמן לכל מי שיגיע לבקר בו. שמו הגדול ותהילתו של המוזיאון נובעת לא רק מאוסף היצירות העצום שבו אלא גם מתפקידו בשימור והצגת המורשת התרבותית של הולנד, מה שהופך אותו ליעד חובה לאוהבי אמנות וחובבי היסטוריה.

הרייקסמוזיאום

לרכישת כרטיסים למוזיאון הלאומי לאמנות אמסטרדם:

הסיפור שמסתתר מאחורי הרייקסמוזיאום אמסטרדם

סיפור תחילתו של הרייקסמוזיאום מחזיר אותנו למאה ה-18 המאוחרת, תקופה שבה היה רצון לשמר ולחגוג את האמנות וההיסטוריה ההולנדית. המוזיאון הוקם רשמית ב-19 בנובמבר 1798, ומיקומו הראשון היה בהאג. המוזיאון השתנה באופן משמעותי תחת שלטונו של לואי נפוליאון בונפרטה, שהעביר את האוצרות הלאומיים לאמסטרדם, וככה הוא התחיל להפוך למרכז ההיסטורי של האמנות הלאומית.

ב-1808, האוסף הועבר לארמון המלכותי בכיכר דאם, ומאוחר יותר, ב-1817, לבניין טריפנהויס. השנים הראשונות האלה התאפיינו בצמיחה משמעותית וברכישה של יצירות אייקוניות, כולל "משמר הלילה" של רמברנדט. עם זאת, רק ב-1885 מצא הרייקסמוזיאום את ביתו הקבוע בבניין המדהים בסגנון גותי ורנסנסי שתוכנן על ידי פייר קויפרס, הממוקם בכיכר המוזיאונים באמסטרדם, איפה שהוא נמצא היום.

הרייקמוזיאום באמסטרדם הוא לא רק פלא אדריכלי ומוזיאון יוצא דופן שנחשב ל"בית" של האוצרות הלאומיים של הולנד אלא הוא מסמל את הגאווה והמסירות של הולנד למורשת התרבותית שלה. במהלך השנים, הרייקסמוזיאום עבר שיפוצים שונים כחלק מהמודרניזציה ושיפור חוויית המבקרים, החשוב שבהם הושלם ב-2013. כיום, המוזיאון עומד כעדות להיסטוריה העשירה ולהישגים האמנותיים של הולנד, וממשיך להוות השראה למבקרים מכל העולם.

רייקסמוזיאום  אמסטרדם

איפה קונים כרטיסים לרייקסמוזיאום?

אנחנו ממליצים לכם לרכוש כרטיסים מראש לרייקמוזיאום ולהנות מחוויה בלתי נשכחת. צירפנו עבורכם אפשרות לקניית כרטיסים בצורה קלה ומהירה דרכה לא תצטרכו להדפיס את הכרטיס אלא תקבלו אותו לנייד ישירות ותציגו בכניסה את הכרטיס מהנייד.

לרכישת כרטיסים למוזיאון הלאומי לאמנות אמסטרדם:

אילו יצירות מופת מחכות לכם במוזיאון הלאומי לאמנות באמסטרדם?

כפי שכבר ציינו, הרייקמוזיאום, המוזיאון הלאומי לאומנות של אמסטרדם מכיל בתוכו למעלה מ-5,000 יצירות אמנות, תרשימים וספרייה מטורפת עם אוסף של כ-250,000 ספרים שמציגים לכם המבקרים מסע של למעלה מ-800 שנים! ומציע למבקרים חקר חסר תקדים של יצירות מופת שעיצבו את עולם האמנות. בין המגוון העצום של יצירות האומנות, בולטות מספר יצירות מרכזיות, שמושכות אוהבי אמנות מכל רחבי העולם:

תור הזהב ההולנדי

במרכז אוסף הרייקסמוזיאום נמצאות יצירות המופת של תור הזהב ההולנדי, תקופה שבה הושגו הישגים אמנותיים חסרי תקדים במאה ה-17. ביניהן, "משמר הלילה" של רמברנדט ואן ריין מושך תשומת לב, וזוכה לשבחים על השימוש החדשני שלו באור וצל ועל התיאור הדינמי של מיליציית העיר. ציור זה אינו רק פריט האומנות הנחשב ביותר במוזיאון אלא אבן יסוד בהיסטוריה של האמנות, המגלמת את הרוח והמיומנות של אחד הציירים הגדולים בכל הזמנים.

"החולבת" של יוהנס ורמיר היא פיסת אומנות מעוררת השראה נוספת במוזיאון, השובה את המבקרים בפרטים המעודנים שלה וביופי הפשוט של סצנה ביתית . שליטתו של ורמיר באור ובצבע מעוררת את היצירה לחיים, ומציגה את היוצא דופן בחיי היומיום.

לרכישת כרטיסים למוזיאון הלאומי לאמנות אמסטרדם:

אוספים עכשוויים: מעבר לתור הזהב

בעוד שתור הזהב ההולנדי עשוי להיות העידן המפורסם ביותר של הרייקסמוזיאום, האוסף של המוזיאון משתרע הרבה מעבר לכך, ומציע מגוון רחב של יצירות אמנות עד המאה ה-20. המוזיאון מכיל גם יצירות משמעותיות של וינסנט ואן גוך, כולל דיוקן עצמי שלו שמספק הצצה בלעדית לנשמתו המוטרדת של האמן. השימוש שלו בצבעים עזים ומשיכות מכחול עדינות מציג ניגוד מוחלט ליצירות של תור הזהב, ומדגיש את האבולוציה וההתקדמות של האמנות ההולנדית.

בנוסף, המוזיאון מציג אוסף מרשים של אמנות אסיאתית, השוכן בפביליון האסיאתי. אוסף זה מדגיש את הקשרים ההיסטוריים של הולנד עם אסיה ואת השפעתן של תרבויות אלה על האמנות והחברה ההולנדית.

בית קפה וחנות מזכרות

למי מכם המבקרים שמעוניינים לשמור מזכרת מיוחדת מהמוזיאון תוכלו לרכוש מזכרות ייחודיות בחנות המזכרות של המוזיאון וכמובן, שאם במהלך הביקור תרצו לעשות עצירה לקפה או סעודה, בית הקפה שנמצא ברייקמוזיאום יספק לכם את המנוחה שאתם צריכים.

הרייקסמוזיאום – שעות פעילות ודרכי הגעה

הרייקסמוזיאום פתוח כל מ 09:00 עד 17:00.

כתובת המוזיאון

כתובת המוזיאון היא Museumstraat 1, 1071 XX, Amsterdam.

איך מגיעים לרייקמוזיאום?

ניתן להגיע לרייקמוזיאום דרך החשמלית או האוטובוס בקלות. יורדים בתחנה של מוזיאון הרייקס והמוזיאון נמצא ממש שם.

טיפים והמלצות לרייקסמוזיאום

  • אל תהיו בלחץ, יש המון מה לראות לכן חשוב שתגיעו מוקדם כדי להנות מכל המתחם.
  • כדי לחסוך את העומס תרכשו כרטיסים מראש.
  • יש למוזיאון מדריך קולי בתשלום, אך לא חייב להשתמש בו, תשאלו את הצוות עם האפליקציה שלהם.
  • המוזיאון מתאים גם למשפחות עם ילדים והוא מהפנט את כולם, יש לידו פארק שאפשר לטייל אחרי הביקור.

לסיכום: רייקמוזיאום – ביקור חובה באמסטרדם

הרייקסמוזיאום הוא יותר מסתם מוזיאון; הוא מסע אל תוך לבה של האמנות וההיסטוריה ההולנדית. עם האוסף חסר התקדים שלו מתור הזהב ההולנדי ועד יצירות עכשוויות, הוא מציע הצצה אל תוך המורשת התרבותית העשירה של הולנד. בין אם אתם חובבי אמנות או מטיילים סקרנים, הרייקסמוזיאום מבטיח חוויה מעשירה שמחברת אותך עם מהות היצירתיות והחדשנות ההולנדית, מה שהופך אותו ליעד חובה בטיול שתספק חוויות בלתי נשכחות.

אטרקציות נוספות באמסטרדם

אז על מה דיברנו הפעם?