קוקנהוף – keukenhof

קוקנהוף אמסטרדם

אם אתם מגיעים בין החודשים מרץ למאי לאמסטררדם, אסור לכם לפספס ביקור בגנים המיוחדים והיפים LISSE קוקנהוף (keukenhof) שנמצאים במרחק של 40 דקות נסיעה ממרכז אמסטרדם (בדרך תצפו בנופים עוצרי נשימה). בגני קוקנהוף באמסטרדם, אתם תחשפו לשטחים עצומים עמוסים במעל ל-7 מיליון פקעות טוליפים בצבעים מיוחדים במיוחד, כאלו שלא רואים בשום מקום אחר בעולם.

שימו לב שבגלל שהמקום פתוח רק חודשיים בשנה מומלץ מאוד (זה כמעט בגדר חובה) להזמין כרטיסים מראש, שימו לב שהכרטיסים כוללים גם הסעה ממרכז אמסטרדם. כדי להזמין כרטיסים לגני קוקנהוף עם ביטול חינם עד 24 שעות לפני תאריך הכרטיסים, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להכניס את מספר האנשים, את התאריך שאתם רוצים להגיע בו וללחוץ על הכפתור הכחול שכתוב בו "Check availability" ואתם מיד תועברו לאתר מסודר ואמין דרכו ניתן להזמין את הכרטיסים המבוקשים:

Powered by GetYourGuide

הביקור בגני קוקנהוף מומלץ – לא רק לחובבי הפרחים

גני קוקנהוף המיוחדים, לא סתם זכו לתואר "הגן היפה בעולם". הביקור בהם אינו שמור רק לחובבי פרחים מושבעים או אנשים שאוהבים לטייל בטבע, הגנים כל כך מיוחדים וחד פעמיים שקשה להישאר אדיש לצבעים המיוחדים והעזים של הפרחים השונים, לגודל העצום של הגנים ולתחושה המיוחדת והבלתי ניתנת לתיאור של חופש אמיתי. רק כדי להבין את סדר הגודל של המקום, גני קוקנהוף משתרעים על פני 32 דונמים.

הגנים עצמם מסודרים מאוד וניגשים לעגלות וכסאות גלגלים בזכות שבילי אספלט מסודרים שבמקום, תוכלו לשכור אופניים ולטייל בין השבילים ברכיבה נוחה, לצאת להליכה קלילה בין השדות הצבעוניים או לשבת על אחד מהספסלים הפזורים בפארק או להתפנק על הדשא באחד מאיזורי הפיקניק המוצלים שיש במקום. בין מדשאות הפרחים, תמצאו בגנים גם טחנת רוח עתיקה, מעיינות ובריכות נוי עוצרות נשימה, חנות לממכר נעלי עץ מסורתיות ומקומיות, גן שעשועים גדול לילדים, אזורי פיקניק מוסדרים, יער של עצי אלון ודובדבן, פינות ליטוף, אגם ברבורים גדול, מוזיאון המספר על גידול טוליפים ועוד.

איך הכל התחיל?

גני קוקנהוף היו שייכים בעברם לרוזנת הולנדית עשירה מאוד, שחיה במאה ה-15, במהלך השנים הרוזנת נפטרה והגנים הוזנחו, עד שבשנת 1949 ראש עיריית ליס (Lisse) החליט להעביר את המקום שיפוץ רציני ולהפוך אותו לגן היפה בעולם, בו גננים מכל העולם, אך במיוחד בין לגננים ההולנדים, שיגיעו למקום על מנת להציג את הזנים השונים של הפרחים שהם מגדלים ולמעשה לעודד את תעשיית ייצוא הפרחים ההולנדית, שנחשבת לאחת הגדולות והמפותחות בעולם כולו. כיום הגנים נחשבים לגנים הגדולים ביותר בעולם (הם מחזיקים בתואר הזה כבר 50 שנים!)

הזמנת כרטיסים לגני קוקנהוף

כמו שכבר סיפרנו לכם, גני קוקנהוף, הם מדהימים ביופיים ונחשבים לאטרקציה המובילה ביותר בהולנד, תוסיפו לכך שהם פתוחים רק כחודשיים בשנה ותבינו שמדובר במקום עמוס ומבוקש מאוד, שהזמנת כרטיסים מראש היא בגדר חובה, הרבה לפני ההגעה אליהם. בגלל שהגנים נמצאים במרחק 40 דקות נסיעה מאמסטרדם, מתבקש שהכרטיסים לפארק יכללו גם נסיעה באוטובוס תיירים נוח ומסודר, ממרכז העיר ובחזרה. כדי לשריין לעצמכם מקום באוטובוס ובגנים, הכניסו את הרכב האנשים שנוסע, את התאריך שאתם רוצים להגיע בו ולחצו על הכפתור הכחול שכתוב בו "Check availability" ואתם מיד תועברו לאתר מסודר ואמין דרכו ניתן להזמין את הכרטיסים המבוקשים: (ניתן לבטל את הכרטיסים עד 24 שעות לפני ההגעה ולקבל את כל הכסף בחזרה)

Powered by GetYourGuide

כמה עולים כרטיסי כניסה לגני קוקנהוף?

כרטיס כניסה לגנים עולים €47.50, המחיר כולל הסעה מהתחנה המרכזית של אמסטרדם הלוך ושוב.

נקודת מפגש: De Ruijterkade 34 a, 1012 AA Amsterdam, הולנד

מה יש לאנשים שביקרו בגנים לספר?

  • "מקום מהמם ביופיו, היינו בתחילת אפריל, בטוח שעוד שבועיים יהיה הרבה יותר פורח. יש הרבה פרחים אבל לא כולם נפתחו. המקום נקי, יפהפה, ענק, יש תחנת רוח שניתן לעלות ולצפות בנוף, נהננו מאוד, ממליצה מאוד"
  • "ביקור חובה לכל מי שמגיע בעונה, הפארק פתוח חודשים ספורים בשנה…חייב להזמין כרטיסים מראש"
  • "אם יתמזל מזלכם לבקר בהולנד בין החודשים מרץ – מאי, תוכלו לבקר בגן המדהים והייחודי הזה, המבוסס כמעט כולו על טהרת פרח הצבעוני "Tulip", שהוא אחד מסמליה המובהקים של הולנד."
  • "גנים מדהימים ביופיים. לבקר רק בעונת האביב. שטח ענק התכוננו בהתאם. רצוי במזג אוויר שמשי. יש אפשרות גם לטיול אופניים בשדות הפרחים מסביב או שייט."
  • "גן ענק ומדהים היינו בו 3 שעות ולא הספקנו לראות את הכל, מומלץ ללכת לשם בלי לחץ של חזרה עם אפשרות להסתובב לנוח לאכול וכו׳ הפארק נגיש מאוד בכל מקום יש מסעדה שירותים חנות מזכרות כיף גדול"
קוקנהוף אמסטרדם הגנים היפים בעולם
קוקנהוף אמסטרדם הגנים היפים בעולם

שעות פעילות בקוקנהוף אמסטרדם

גני קוקנהוף פתוחים לציבור רק מספר חודשים בשנה (התקופה בה יש את פריחת הצבעונים) ולכן הם מבוקשים מאוד בתאריכים אלו, בדרך כלל הגנים נפתחים באמצע חודש מרץ עד לאמצע חודש מאי, בין השעות 8:00 בבוקר ועד לשעה 19:30 בערב. מומלץ להגיע בשעות הבוקר המוקדמות, כי המקום ריק יותר (באופן יחסי, עדין רצוי ואף חובה להזמין כרטיסים מראש)

האם גני קוקנהוף נגישים?

גני קוקנהוף נגישים לכיסאות גלגלים, ברחבי הגנים מוצבים שירותים נגישים. שימו לב שבכניסה לגנים ניתן לשכור כיסא גלגלים חשמלי במחיר של 10 € ליום (יש צורך להשאיר דמי פיקדון בסך 20€ שיוחזרו אליכם בסוף הטיול)

Powered by GetYourGuide
Powered by GetYourGuide

אטרקציות נוספות באמסטרדם

אז על מה דיברנו הפעם?