מוזיאון סטיידליק לאמנות מודרנית – Stedelijk Museum Amsterdam

מוזיאון סטיידליק לאמנות מודרנית

המוזיאון לאמנות מודרנית (Stedelijk Museum Amsterdam) ידוע גם בשמו מוזיאון סטיידלק נמצא בכיכר המוזיאונים, בסמוך למוזיאון ון גוך, המוזיאון הלאומי לאמנות,רייקסמוזיאום ועוד. המוזיאון מציג מבחר ענק של יצירות אומנות מודרניות מתקופות שונות בהיסטוריה – מאמצע המאה ה- 19 ועד ימינו.

Powered by GetYourGuide

מה ניתן לראות במוזיאון סטיידלק?

האגף המקורי

האגף המקורי של המוזיאון, הוא האזור אליו תכנסו עם היגעכם למוזיאון, והוא מורכב מ-2 קומות:

קומת הקרקע של המוזיאון מוקדשת כולה לאומנים הגדולים והחשובים ביותר של המאה ה-19, בקומה זו תוכלו למצוא יצירות של ון גוך, קנדינסקי, שאגאל, מאטיס ויצירותיה של קבוצת קוברה – תנועה אמנותית חשובה ומוכרת שפעלה באמצע המאה ה-20 במטרה להראות אמנות אחרת ממה שהיה מקובל בתקופה זו.

שימו לב שבקומה הראשונה יש גם תערוכה של אמנות שימושית, כמו רהיטים, כלי זכוכית וקרמיקה, למעשה, מוזיאון סטיידלק התחיל את דרכו מהתערוכה הזו בלבד ולאט לאט גדל.

בקומה השניה של המוזיאון, נפגוש יצירות אומנות שמתוארכות החל מאמצע המאה 20 ועד לימינו, בין היצירות שניתן למצוא כאן ניתן למנות יצירות של האמנים וילם קונינג, מרלן דיומא ועוד. לצד יצירות אומנות אלו מוצגות 2 תערוכות קבועות לא פחות מעניינות – האחת של אמנות וידיאו מודרנית והשנייה של אבני חן נדירות ומיוחדות שקשה מאוד למצוא.

האגף החדש או בשמו השני "כיור מטבח"

בשנת 2012 נפתח אגף חדש למוזיאון, שבמהרה זכה לכינוי "כיור מטבח" בשל צורתו הייחודית שמזכירה מאוד כיור מטבח לבן. האגף כולו מוקדש לתערוכות מתחלפות שמשתנות מפעם לפעם ומגוונות מאוד במהותן.

רכישת כרטיסים למוזיאון סטיידליק

הפופולריות של המוזיאון, בשילוב עומס התיירים שמגיעים לאמסטרדם בכל עת, היא מתכון לתורים ארוכים ומייגעים בכניסה למוזיאונים השונים באמסטרדם. לכן, הזמנת כרטיסים מראש היא בגדר חובה (התור יכול להגיע בקלות לחצי שעה המתנה בכניסה למוזיאון). להזמנת כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם עד 24 שעות לפני הביקור במוזיאון, בחרו את התאריך והרכב האנשים שטסים ולחצו על הכפתור הכחול:

Powered by GetYourGuide
Powered by GetYourGuide

אטרקציות נוספות באמסטרדם

אז על מה דיברנו הפעם?