מוזיאון ואן גוך אמסטרדם

מוזיאון ואן גוך באמסטרדם

אחד מהסמלים הגדולים של אמסטרדם הוא מוזיאון ואן גוך המפורסם, שהצליח למתג אותו כאחד ממוזיאוני האומנות האיכותיים והמוכרים ביותר בעולם כולו.

קצת על וינסטנט ואן גוך

וינסנט ואן גוך, היה אמן הולנדי והוא נחשב עד היום לאחד מגדולי הציירים בתרבות המערבית. האמן מוכר במיוחד בשל כך שחתך לעצמו את החלק התחתון של האוזן, אך לא רק, בין היצירות המוכרות והאהובות ביותר של ואן גוך ניתן למנות את "ליל כוכבים", "החמניות", "חדר שינה בארל", "אדם זקן בצערו", "דיוקן עצמי עם כובע קש" ועוד.

למרות שואן גוך נחשב לאחד מגדולי הציירים, בחייו הוא לא זכה להערכה והכרה, למעשה, רק לאחר מותו יצירותיו זכו להכרה וציוריו הוצגו לראשונה בתערוכה כ-11 שנים לאחר מותו (הוא חלה במחלת נפש שגרמה לא להתאבד).

וינסנט ואן גוך משויך לזרם האומנות ה-פוסט-אימפרסיוניסטי. ניתן לחלק את היצירות שלו ל-2 תקופות מרכזיות: התקופה שבה צייר בהולנד, תקופה זו מתאפיינת בציורים ותמונות קודרות והתקופה שבה גר וצייר מדרום צרפת וצייר תמונות מוארות בצבעים בהירים ואופטימיים.

על מוזיאון ואן גוך באמסטרדם

מוזיאון ואן גוך באמסטרדם מציג את אוסף יצירות האומנות הגדול ביותר של ואן גוך וכולל מעל ל-200 ציורים שונים. המוזיאון הוקם בשנת 1973 במבנה שתוכנן על ידי האדריכל המוערך חריט ריטפלד, בשנת 1999 נוסף למוזיאון אגף תערוכות חדש.

המוזיאון נפרס על פני 3 קומות שונות והיא חוויה מיוחדת לכל חובבי האומנות, המוזיאון לוקח אתכם לסיור בחייו של ואן גוך, החל מהציורים הראשונים והאופטימיים שצייר ועד לאחרונים שבהם, מהתקופה הקודרת בה לקה במחלת נפש קשה.

במהלך הסיור במוזיאון, אתם תעברו בין תחנות שונות ומשמעותיות בחייו של ואן גוך, הדחיות שקיבל כאמן מחובבי האומנות בשנות קיומו, האהבה הנכזבת שגרמה לו לחתוך את אוזנו ועוד.

שימו לב שבמוזיאון מוצגות גם תמונות של אמנים אחרים, בעיקר כאלו שהושפעו מסגנון הציור המיוחד של ואן גוך. כמו כן, במוזיאון פועל חלל תערוכות מתחלפות שבו מוצגות תערוכות שונות ומתחלפות שמומלצות אף הן.

יצירות מפורסמות שנמצאות במוזיאון:

  • "אוכלי תפוחי האדמה" (1885)
  • "חדר שינה בארל" (1888)
  • אחד משלושת ציורי "החמניות" (1889)
  • "דיוקן עצמי כצייר" (1888)
  • "פריחות שקד" (1890)
  • "קרף וצלחת פרי הדר" (1887)
  • "דיוקן עצמי בכובע לבד אפור" (1887)

-שימו 🤍 שהציור המפורסם "ליל הכוכבים" של ואן גוך לא מוצג במוזיאון הזה.

מחיר הכרטיסים למוזיאון ואן גוך באמסטרדם

בגלל שיש בכניסה למוזיאון תורים ארוכים לקופות, מומלץ מאוד להזמין כרטיסים מראש וככה להבטיח את הכניסה שלכם למוזיאון ללא המתנה בתורים הארוכים והמייגעים, במיוחד בעונה המתויירת (אפריל – דצמבר)

כרטיס כניסה למוזיאון ואן גוך עולה €22, לילדים מתחת לגיל 18 הכניסה בחינם (אך יש צורך להזמין כרטיס)

איפה כדאי לקנות כרטיסים למוזיאון ואן גוך באמסטרדם?

אנחנו תמיד אוהבים להמליץ על הזמנת כרטיסים למוזיאון ואן גוך דרך גט יור גיילד, כי אין עמלות על מחיר הכרטיס וניתן לבטל אותו ללא תשלום עד 24 שעות לפני הביקור במוזיאון, כדי להזמין כרטיס כל מה שאתם צריכים לעשות זה לבחור את כמות האנשים שמגיעים ותאריך שבו אתם רוצים לבקר במוזיאון וללחוץ על הכפתור הכחול שבו רשום "check availability": (שימו לב שיש 2 אופציות לכרטיסים, האופציה השניה והיקרה יותר כוללת הדרכה באוזניות על יצירות האומנות במוזיאון)

כרטיס משולב לכניסה למוזיאון ואן גוך ושייט בתעלות אמסטרדם

אם אתם מעוניינים לעשות שייט בתעלות אמסטרדם בזמן הטיול שלכם בעיר, תוכלו לבחור בכרטיס משולב שכולל כניסה למוזיאון ושייט בתעלות הציוריות של אמסטרדם כאן:

מוזיאון ואן גוך – שעות פעילות

מוזיאון ואן גוך פעיל מדיי יום החל מ-9:00 בבוקר עד 17:00 אחר הצהריים.

דרכי הגעה אל מוזיאון ואן גוך

מוזיאון ואן גוך נמצא במיקום מרכזי במיוחד, בכיכר המוזיאונים ליד המוזיאון רייקסמוזיאום, מוזיאון היהלום ועוד. אם אתם מגיעים בתחבורה ציבורית השתמשו בקווים הבאים:

  • טראם: קווים 2, 5, 3, 12 מגיעים למוזיאון ואן גוך, יש לרדת בתחנת ואן ברלסטראאט (Van Baerlestraat) או דרך קווים 16 ו-24 ולרדת בתחנת כיכר המוזיאונים (Museumplein).
  • אוטובוס: קווים 145, 170, 172 מגיעים למוזיאון ואן גוך, יש לרדת בתחנת כיכר המוזיאונים (Museumplein).
מוזיאון ואן גוך אמסטרדם

6 טיפים חשובים לפני הביקור במוזיאון ואן גוך

  1. התורים בכניסה למוזיאון יכולים להיות בלתי נסבלים ולהמשך זמן רב מאוד, לכן מומלץ מאוד להזמין כרטיס מראש. להזמנת כרטיסים למוזיאון ואן גוך לחצו כאן.
  2. ניתן להוסיף 3 יורו ולהנות מהדרכה קולית אוזניות במוזיאון ובכך ללמוד לעומק על כל יצירה שאתם רואים.
  3. יש במוזיאון חנות מזכרות מדהימה, אל תוותרו עליה – יש גם דברים במחירים נוחים.
  4. אסור לצלם במוזיאון באמצעות מצלמות מקצועיות
  5. יש במוזיאון רשמת WIFI חינמית, צריך לבקש את פרטי ההתחברות בעמדת המודיעין שבכניסה למוזיאון.
  6. מוזיאון ואן גוך נגיש לנכים, יש בו מעליות, מעלונים וניתן לדלג על התורים בהצגת תעודת נכה..

המלצות ממטיילים ישראלים שביקרו במוזיאון ואן גוך

  • "הסיור במוזיאון לוקח שעה וחצי ובהחלט שווה את החוויה. הוא מאורגן בצורה יוצאת דופן עם הסברים נהדרים ואווירה נהדרת. שיוצאים מהמוזיאון יש אזור מהמם של בתי קפה וגן מרהיב ביופיו ששווה לאחר הביקור לשבת בו"
  • "לא טיפוס של מוזיאונים, אבל וואלה יחסית חוויה ונקי ושקט שם. מעל 300 ציורים של ואן גוך ובקומה העליונה גם ציורים של ציירים אחרים. אל תוותרו להזמין כרטיסים מראש התורים היו מאוד ארוכים בכניסה."
  • "מעניין ויפה. כדאי להסתובב עם אוזניות. אם יש סדנאות חינם ממליצה להשתתף הייתי בסדנת ציור דיוקן היה ממש כיף"
  • "מוזיאון המוקדש לואן גוך בלבד פלוס יצירות שהן לא שלו, אך קשורות אליו. חשבתי שאני מכיר את ואן גוך, אבל נחשפתי להמון פרטים חדשים. המוזיאון לא גדול מדי, שלוש קומות בסדר כרונולוגי המציג ומאיר את חייו ויצירתו (הקצרים מאוד). רוב היצירות החשובות מוצגות כאן. מומלץ ביותר, חנויות נחמדות בשלושה מקומות במוזיאון. הצילום אסור."
  • "מוזיאון הכי יפה שהייתי מרתק ויפה מאוד ממליץ לקחת את המדריך הקולי"
  • "איך שיצאתי כבר רציתי לחזור. חוויה על חושית על גבול הרוחנית!"

שאלות נפוצות על במוזיאון ואן גוך באמסטרדם

האם כדאי להגיע למוזיאון של ואן גוך?

כן, מומלץ להגיע למוזיאון של ואן גוך באמסטרדם, מדובר באחד המוזיאונים האיכותיים בתחום בעולם כולו ובהולנד בפרט.

צריך לקנות כרטיסים מראש?

מומלץ לקנות כרטיסים למוזיאון ואן גוך מראש כדי לא לעמוד בתורים הארוכים שבכניסה למוזיאון.

המוזיאון מתאים לילדים?

כנראה שילדים קטנים לא כל כך יתלהבו מהמוזיאון (אלא אם הם מכירים את האמן) אבל ילדים גדולים יותר ייהנו מאוד לראות את היצירות האלו ממקור ראשון.

כמה זמן להקדיש למוזיאון

אנחנו ממליצים לכם להקדיש לפחות שעה וחצי לביקור במוזיאון ואן גוך, אם אתם רוצים להתעמק בפרטים הקטנים סיור במוזיאון יכול לקחת גם 3 שעות.

אטרקציות נוספות באמסטרדם

אז על מה דיברנו הפעם?