מוזיאון גוף האדם אמסטרדם

מוזיאון גוף האדם אמסטרדם

מוזיאון גוף האדם באמסטרדם הוא אחד המוזיאונים המיוחדים והמרגשים ביותר באמסטרדם (ויש שיגידו בעולם כולו) המספק לנו את האפשרות להכיר את גוף האדם מקרוב, ללמוד על המוח, הלב, השרירים והעצמות שלנו באופן שלא הכרתם עוד, מוזיאון עולם הגוף של אמסטרדם (Body Worlds Amsterdam) לוקח אותנו למסע באופן המוחשי והמרהיב ביותר למסע בתוך גופנו, שכן הוא בנוי כגוף האדם, כן כן, קראתם נכון, המוזיאון, שבנוי על פני 6 קומות שונות מספר את סיפורו של גופנו, את הסיור תתחילו בקומה העליונה ביותר, המוקדשת לקודקוד הראש, הקרקפת והשיער שלנו ותמשיכו מטה לאט לאט, עד שתגיעו לקומה התחתונה העוסקת ברגליים ובכפות הרגליים. באמצע תעברו בין כל האזורים בגוף, כמו חלל הפה, הלב, המוח ועוד.

מסע בתוך גוף האדם

כל קומה במוזיאון, מוקדשת לאזור אחר בגוף האדם ובה תוכלו ללמוד על האזור הזה באמצעות סרטונים 4D, קטעי שמע וכמובן דגמים אנטומיים של הגוף האנושי (בכל המוזיאון יש למעלה מ-200 דגמי גוף שונים). כל המיצגים במוזיאון (איברים ופסלים של גוף האדם) הם אמיתיים, מאנשים שתרמו את גופם למדע. אך שימו לב שלמרות שזה עלול להישמע מלחיץ לראות את המייצגים האלו, צוות המוזיאון עשה עבודה מצוינת בהצגת הדגמים האנטומיים בצורה שתהייה מעניינית ולא מפחידה או מלחיצה (גם לכאלה שחוששים מדם)

המוזיאון הוקם במטרה לעזור לאנשים להכיר את גופם טוב יותר ולהבין את החשיבות של שמירה על הבריאות, התזונה וההיגיינה שלנו. איך זה קורה? באמצעות המייצגים השונים במוזיאון, המבקרים בו יבינו איך נראים כל אחד מאיברי הגוף שלנו, גם כאלו שאנחנו לא רואים או שומעים עליהם כמו כיס המרה, הכליות, הכבד וכו'. כמו כן, אתם תראו במוזיאון איך נראות ריאות של אדם מעשן לעומת אדם שלא נגע בסיגריה כל ימי חייו, איך נראה גוף האדם כשהוא בנוי מעצבים לגמרי או גוף שבנוי משרירים בלבד. בקיצור, אנחנו ממליצים לכל לא לפספס את המוזיאון!

קצת על תהליך שימור הגופות במוזיאון גוף האדם

כמו שכבר אמרנו, במוזיאון קיימות מעל 200 גופות ואיברים שונים והם כולם שייכים לאנשים אמיתיים שתרמו את גופם למדע. הגופות במוזיאון עברו תהליך שימור מיוחד, שנקרא "פלסטינציה". טכניקת השימור הזו מיוחדת ומתקדמת מאוד ובאמצעותה ניתן לשמר את הגופות בצורה האופטימלית ביותר, באמצעות תהליך ה"פלסטינציה" מסירים את כל המים והשומן מהגוף ומחליפים אותם בפלסטיק, וכך שומרים על הגופה במצבה המקורי במשך שנים רבות מאוד.

מייצג של גופות משחקות פוקר במוזיאון גוף האדם אמסטרדם
מייצג של גופות משחקות פוקר במוזיאון גוף האדם אמסטרדם

איך מגיעים למוזיאון הגופות באמסטרדם?

המוזיאון נמצא במרכז אמסטרדם, לא רחוק מכיכר דאם המרכזי.

כתובת המוזיאון: Damrak 66, 1012 LM Amsterdam, הולנד

הגעה באמצעות תחבורה ציבורית

  • מחוץ למוזיאון נמצאת תחנה של הרכבת החשמלית בשם "Dam" של הקווים 4 ו-14.
  • כמו כן, ליד המוזיאון יש גם תחנת אוטובוס שבה עוצרים קווי האוטובוס N85, N87, N88.

כרטיסים למוזיאון גוף האדם – מה המחיר ואיפה לקנות

אם אתם רוצים להגיע למוזיאון גוף האדם, אנחנו ממליצים לכם בחום לרכוש כרטיסים מראש, שכן התורים בכניסה למוזיאון יכולים להיות ארוכים מאוד, במיוחד בשעות הצהריים ובעונות המתויירות.

כמה עולה כרטיס למוזיאון האדם באמסטרדם?

  • כרטיס למוזיאון למבוגרים מעל גיל 17 עולה כ- €22.50
  • לילדים בגיל 6 עד 17 המחיר הוא €13.50
  • לילדים מתחת לגיל 6 הכניסה בחינם.

ביטול חינם – שימו לב שניתן לבטל עד 24 שעות לפני תאריך הכרטיס שלכם ולקבל את כל הכסף בחזרה, כך שמאוד מומלץ להזמין את הכרטיסים מראש.

ביקורות של אנשים על המקום

  • "מוזיאון לגוף האדם. המייצגים מאוד ויזואליים ומלווים בלוחיות הסבר, אני מאוד התרשמתי מהפירוט במוצגים והשקעה בהם. המוזיאון בנוי במספר קומות, כך שמתחילים מלמעלה ויורדים בקומות. לדעתי מתאים גם לילדים (לא קטנים מידי)."
  • "קנינו כרטיסים מראש אני ממש ממליצה כי כשהגענו בשעות הצהריים המקום היה עמוס. יש המון מה לראות מאוד מעניין יש הסברים על הכל – אנחנו מאוד נהנינו"
  • "תערוכה מרתקת ומדהימה. קשה להאמין שאלה בני אדם אמיתיים. מומלץ בחום רב!!!"
  • "בתור אח במקצוע אני חייב לומר שגם לי התערוכה הזאת חידשה קצת. זאת דרך אחרת ומיוחדת לראות אנטומיה ומעט פיזיולוגיה של גוף האדם. מומלץ מאוד ! כל התערוכה אורכת בערך שעתיים וחצי. אפשר הרבה פחות אם לא קוראים הסברים."

שאלות נפוצות על מוזיאון עולם הגופות

כמה זמן מומלץ להיות במוזיאון גוף האדם באמסטרדם?

כדי להנות ממוזיאון עולם גוף האדם כמו שצריך, מומלץ לפנות לפחות שעה וחצי – שעתיים מהיום שלכם.

האם הגופות במוזיאון עולם הגופות אלו גופות אמיתיות?

כל הגופות והמיצגים של האיברים הם איברים אמיתיים, מאנשים שתרמו את גופם למדע בלכתם.

מוזיאון גוף האדם נגיש לכיסאות גלגלים ועגלות?

לשמחתנו, כן.

האם מוזיאון עולם גוף האדם מתאים לילדים?

ילדים יכולים ליהנות וללמוד המון מהמוזיאון, יש שם מייצגים מיוחדים ופעילויות שמוקדשים רק להם.

אטרקציות נוספות באמסטרדם

אז על מה דיברנו הפעם?