כיכר ליידספליין אמסטרדם

כיכר ליידספליין אמסטרדם

כיכר ליידספליין (Leidseplein) שוכנת בלב אמסטרדם, והיא אחד האיזורים התוססים והמוכרים בעיר. הכיכר הוקמה כבר במאה ה-17, התפתחה ממעבר פשוט לליידן לאחד ממרכזי חיי הלילה והבידור הפעילים ביותר באמסטרדם. כיום, תמצאו בכיכר ליידספליין מגוון ברים, מסעדות, תיאטראות ומופעי רחוב.

ההיסטוריה של הכיכר

כיכר ליידספליין, נושאת היסטוריה המשקפת את האבולוציה של אמסטרדם עצמה. במקור עוד במאה ה-17, הוקם בכיכר ליידספורט, שער שסימן את סוף הדרך המובילה מליידן לאמסטרדם. במהלך מאות השנים, העיר אמסטרדם התפתחה מאוד ומה שהחל כקצה הפריפריה של העיר הפך לנקודת מפגש מרכזית בעיר הענקית.

שדרה עמוסת חנויות, מסעדות, ברים וקופישופס בכיכר ליידספליין
שדרה עמוסת חנויות, מסעדות, ברים וקופישופס בכיכר ליידספליין

מה לעשות בכיכר

כיכר ליידספליין היא אוסף של פעילויות ואטרקציות, המשרת מגוון רחב של תחומי עניין וטעמים. בין אם אתם במצב רוח לסצנת חיי לילה תוססת, להוטים לספוג קצת תרבות, או פשוט רוצים ליהנות מיום רגוע בחוץ, לליידספליין יש משהו לכולם.

ברים וחיי לילה

לב הקסם של ליידספליין נמצא בחיי הלילה העשירים שלה. אתם תמצאו בכיכר וברחובות שמסביב לה מגוון ברים, פאבים, מועדוני לילה וכמובן קופי שופס רבים, כל אחד מהם מציע אווירה ייחודית אחרת. מבתי קפה נעימים שבהם תוכלו ליהנות מבירה הולנדית מסורתית באווירה נינוחה ועד מועדונים מלאי אנרגיה עם די ג'יי בהופעה חיה, האפשרויות הן אינסופיות.

אטרקציות תרבותיות

ליידספליין היא לא רק חיי לילה; היא משמשת גם כנקודה תרבותית מוכרת. בכיכר שוכנים כמה תיאטראות יוקרתיים, כולל Stadsschouwburg, מקום מדהים שמארח מגוון מופעים החל מתיאטרון קלאסי ועד מחול מודרני. בקרבת מקום, Melkweg ו-Paradiso מציעים שילוב של מוזיקה חיה, ערבי מועדונים ואירועים תרבותיים. לאלו שמתעניינים באמנות הקולנוע, הכיכר נמצאת בקרבת כמה בתי קולנוע שמציגים סרטים בינלאומיים לצד סרטים מקומיים.

אם אתם יותר בעניין של הופעות רחוב, אמני רחוב רבים מגיעים לכיכר בכל שעות היום להציג ולהשמיע את יצירותיהם.

אילו בתי מלון נמצאים באזור

כמו שכבר הבנתם, כיכר ליידספליין מהווה נקודת מפגש משמעותית בעיר, ולכן הרבה אנשים אוהבים לקחת מלון באיזור הכיכר.

NH Amsterdam Leidseplein – מלון 5 כוכבים בכיכר ליידספליין

רשת המלונות NH היא רשת מוכרת ואהובה מאוד באמסטרדם, כככל, כל המלונות של הרשת זוכים לאהדה רבה ודירוגים גבוהים מאוד, אך סניף הרשת שנמצא בליידספליין הוא מהבולטים ביותר. המלון נמצא ממש על כיכר ליידספליין המפורסם, ומציע חדרים מרווחים ונוחים לאורחיו. האורחים שבוחרים לישון במלון זה, ייהנו מארוחת בוקר עשירה וטעימה מדי בוקר ושירות נפלא מכל עובדי המלון.

Amsterdam Marriott Hotel – מלון 4 כוכבים בכיכר ליידספליין

אם אתם לא רוצים להתפשר על נוחות ואיכות אך לא לשלם מחיר יקר מדיי, בית מלון מריוט הוא אופציה מצוינת בשבילכם! מלון מריוט אמסטרדם, שייך לרשת המלונות מריוט ומציע חדרים נוחים, נקיים ומרווחים, עם שירות מצוין כמו שמצופה ממלון ארבעה כוכבים.

The ED Amsterdam – מלון 3 כוכבים, מלון זול ונקי בכיכר ליידספליין

מלון אד הוא מהמלונות האורבניים החדשים והמדוברים בעיר ולא סתם, המלון נמצא במרחק 2 דקות הליכה מכיכר ליידספליין המפורסמת, במיקום מצוין ובמחיר נגיש במיוחד, והוא מציע תמורה נהדרת למחיר. בעיר בה המלונות יקרים כל כך אתם בוודאי מחפשים מלונות זולים יותר, אך מבלי להתפשר על איכות ונוחות- והמלון הזה עונה בדיוק על הציפייה הזו.

כיצד להגיע לכיכר

ההגעה לכיכר ליידספליין היא קלה, הודות למערכת התחבורה הציבורית היעילה והמקיפה של אמסטרדם וכמובן המיקום המרכזי שלה. עבור אלה שמגיעים מתחנת הרכבת המרכזית של אמסטרדם, קווי החשמלית 2, 11 ו-12 מספקים מסלולים ישירים, ומורידים נוסעים ממש בכיכר. בנוסף, האזור נגיש באוטובוס, עם מספר מסלולים שעוצרים בקרבת מקום, כולל אמסטרדם איירפורט אקספרס (אוטובוס 397), מה שהופך את הכיכר לנגישה בקלות עבור אלה שמגיעים משדה התעופה סכיפהול.

אטרקציות נוספות באמסטרדם

אז על מה דיברנו הפעם?