כיכר דאם אמסטרדם

כיכר דאם אמסטרדם

כיכר דה דאם (de Dam, "הסכר") או כיכר דאם באמסטרדם נחשבת לנקודה המרכזית והמתויירת ביותר בעיר. הכיכר נקראת סחר על שם הסחר שהיה ניצב בנהר האמסטל באותה נקודה בדיוק, עוד בשנת 1270, אז העיר התחילה להתפתח ולהבנות מסביב לסחר הגדול.

הכיכר מקשרת בין מספר עורקי תחבורה וצירים מרכזיים באמסטרדם, להולכי רגל, רכבים ותחבורה ציבורית כאחד. צורך הכיכר היא מלבן ענקית בגודל של 120 מ"ר מצפון לדרום ו240 מ"ר ממזרח למערב.

בין האטרקציות שתמצאו בכיכר ניתן למנות את הארמון המלכותי של אמסטרדם, מוזיאון האשליות ריפליס, מוזיאון השעווה של מאדאם טוסו, בתי קפה, חנויות רבות, בית הכולבו מגנה פלאזה (Magna Plaza) המפורסם, סופרים ובתי מלון רבים.

כיכר דה דאם

מעבר לאטרקציות הקבועות שניתן למצוא בכיכר, מדי שנה בתקופת החגים מוקם במקום זה שוק חג מולד ענק ומיוחד, ביום המלך האזור כולו נסגר לרגל חגיגות יום ההולדת של המלך.

ואחרי הפרטים הגנריים והיסטוריה קצרה על הכיכר בואו נגיע לעניינים. הכיכר היא המרכז! של העיר! יש שם הכל, היא קרובה לצ'יפס הכחול באמסטרדם, לקופישופים המרכזיים, למוזיאונים, ממש להכל. זה נחשב לאזור הכי מתוייר בעיר ובסיבוב קצר תוכלו למצוא תיירים מכל העולם וכמובן את הישראלי האלוף שנמצא שם כל יום עם דגל ישראל ומחמם את הלב בכל פעם מחדש שרואים אותו.

מידי פעם בכיכר יש תערוכות שונות ואפילו השקות של מוצרים (בפעם האחרונה שהיינו השיקו מוצר של חברת פפסי מקס והיה מעולה).

אטרקציות ליד כיכר דאם באסמטרדם

כמו שכבר אמרנו יש המון אטרקציות מעולות שנמצאות ליד כיכר דאם או במרחק של כמה דקות הליכה.

האטרקציות המובילות הן:

מוזיאון ריפליי אמסטרדם believe it or not

מוזיאון Ripley's Believe It or Not הוא מוזיאון של 5 קומות עם 19 גלריות שונות שמציגות לכם תערוכות שונות ומשונות שמפעילות את כל החושים, מצחיקות ומיוחדות. תוכלו למצוא את האיש הגבוהה ביותר בעולם, את דראקולה ועוד המון מיצגים שבאמת לא תאמינו שהם קיימים.

מדאם טוסו אמסטרדם

מוזיאון השעווה באמסטרדם, או בשמו המוכר יותר – מאדאם טוסו אמסטרדם הוא אחת האטרקציות השוות והפופולאריות שיש בעיר. מה שמיוחד במוזיאון הזה הוא שיש בו מלא בובות שעווה של מפורסמים מכל העולם. המון בובות של דמויות מפורסמות שמוכרות לנו הישראליים, כמו מדונה, הארי סטיילס, משפחת המלוכה הבריטית, הדמויות של מארוול, מרלין מונרו, ריהאנה, אינשטיין, צ'רלי צ'פלין ועוד.

כרטיס כניסה לאטרקציות שיחסוך לכם המון כסף

אם אתם מגיעים לטיול באמסטרדם ואתם רוצים להגיע לכמה אטרקציות ולא לשלם יקר תוכלו לרכוש את כרטיס I Amaterdam שנותן לכם כניסה לכל האטרקציות בעיר בעלות של 60 אירו בלבד!

מלונות מומלצים בכיכר דאם

צירפנו לכם 3 מלונות מומלצים בכיכר דאם שמתאימים בדיוק למי שרוצה לישון במקום הכי מרכזי בעיר:

מלון על כיכר דאם באמסטרדם – Hotel Die Port van Cleve

אם אתם מחפשים מלון בכיכר דאם תוכלו לבחור במלון Hotel Die Port van Cleve שנמצא ממש בכיכר דאם, 2 דקות הליכה ואתם בכיכר בלב העניינים של העיר. המלון מעוצב בסגנון מודרני ומיוחד ומציע למבקריו חדרים נוחים, בר ומסעדה במלון, שירות 24/7 ועוד. גודל החדרים במלון בגודל 15-36 מ"ר וכולם מצוידים היטב בכל מה שתצטרכו לחופשה נוחה ומהנה.

מלון בכיכר דאם באמסטרדם – Swissôtel Amsterdam

מלון נוסף שנמצא ממש על הכיכר הוא המלון Swissôtel Amsterdam המפורסם. במלון מחכה לכם חדר כושר, מסעדה, דלפק קבלה 24/7 שירות מעולה, חדרים נוחים ובעיקר קרבה לכל המקומות הכי שווים בעיר.

החדרים במלון מרווחים בין 24-40 מ"ר ומתאימים לזוגות ולמשפחות, בכל חדר תמצאו את כל הציוד הדרוש לחופשה נוחה. החדרים מוארים ויש דק על הרצפה מה שמשפר את החוויה.

מלון דירות על כיכר דאם באמסטרדם – Krasnapolsky Apartments

המלון השלישי בהמלצה שלנו על מלונות בכיכר דאם באמסטרדם הוא מלון הדירות Krasnapolsky Apartments. מדובר על מלון דירות שנמצא ממש בכיכר ומציע לאורחים דירות גדולות ומרווחות ומתאים למי שמחפש חדר גדול ונוח. בכל חדר יש מטבח מאובזר, מכונת כביסה ועוד לנוחיותכם.

במלון יש 2 מסעדות, חדר כושר, בר, מרכז ספא וכל מה שאפשר לבקש לאירוח מעולה.

הוא מתאים לזוגות או למשפחות כי החדרים בין 35-55 מ"ר.

שאלות נפוצות על כיכר דאם באמסטרדם

האם כדאי לישון בכיכר דאם?

כמובן! כיכר דאם הוא הלב של העיר, יש ליידו את כל ה אטרקציות המיוחדות, המסעדות והקופישופים של העיר.

מה עדיף מלון או מלון דירות?

זה משתנה בהתאם להעדפות שלכם, אם אתם רוצים חדר גדול עם מטבח ומכונת כביסה לכו למלון דירות. אם בא לכם אווירה של מלון קחו מלון.

אטרקציות נוספות באמסטרדם

אז על מה דיברנו הפעם?