הארמון המלכותי אמסטרדם – Royal Palace of Amsterdam

הארמון המלכותי אמסטרדם

הארמון המלכותי של אמסטרדם, שנמצא ממש בלב אמסטרדם, הוא יצירת מופת אדריכלית וכזה שמציג את ההיסטוריה העשירה והמורשת המלכותית של הולנד בצורה הכי יפה שיש. במקור, הארמון המלכותי באמסטרדם נבנה במאה ה-17 כבית העירייה של העיר, והפיכתו לארמון מלכותי היא סיפור של התפתחות היסטורית, המשקפת את השינויים בזמנים ובתפקידים בחברה ההולנדית. הארמון המלכותי באמסטרדם משמש כיום כאחד ממשכניו הרשמיים של מלך הולנד, ומארח מגוון טקסים ממלכתיים ומלכותיים. מעבר לתפקידו, הארמון מזמין תושבים מקומיים ותיירים לחקור את חדריו המפוארים, אוספי האמנות המדהימים שלו ואת הפרטים המורכבים של עיצובו הנאו-קלאסי. הארמון המלכותי של אמסטרדם מציע חוויה שהיא גם מלמדת וגם מרתקת.

לבית המלוכה ההולנדי יש 3 ארמונות, אך הארמון הזה הוא המשמעותי ביותר, ולמזלנו הוא נמצא ממש בלב אמסטרדם ליד כיכר דאם באמסטרדם כך שאנחנו יכולים להנות ממנו במהלך הביקור בעיר.

הארמון של אמסטרדם

לרכישת כרטיסים לארמון המלכותי של אמסטרדם:

המשמעות ההיסטורית של הארמון המלכותי אמסטרדם

לארמון המלכותי באמסטרדם יש משמעות היסטורית לעם ההולנדי, הוא אחד מסמלי התפתחותה לאורך מאות השנים. הארמון, שנבנה בין השנים 1648 ו-1665, נבנה במקור כבית העירייה של אמסטרדם, סמל לעושרה, כוחה וחשיבותה המנהלית של העיר בתקופה שבה הולנד הייתה מעצמה ימית ומסחרית עולמית. הפיכתו לארמון מלכותי בשנת 1808 על ידי המלך לואי נפוליאון בונפרטה סימנה שינוי משמעותי בייעודו והדגישה את הנוף הפוליטי המשתנה של התקופה.

הפלא האדריכלי שהוא הארמון המלכותי אמסטרדם תוכנן על ידי האדריכל ההולנדי המפורסם ג'ייקוב ואן קמפן, שבחר בסגנון הקלאסי כדי לשקף את האידיאלים של דמוקרטיה וצדק שהיו הבסיס לרפובליקה ההולנדית העצמאית החדשה. השימוש באבן חול ובשיש, לצד קנה המידה הגדול שלו, נועדו להתחרות בהדרם של הארמונות והמבנים הציבוריים של הערים האירופיות הגדולות ביותר באותה תקופה. הפסלים, הציורים והקישוטים המורכבים בתוך הארמון הם יצירות אמנות בפני עצמן, המתארים כוח, צדק והישגים של העיר, התורמים למעמדו של הבניין כאוצר תרבותי.

כיום, הארמון המלכותי של אמסטרדם ממשיך למלא תפקיד פעיל בחיי המלוכה והאזרחים בהולנד, תוך שהוא משמש גם כמוזיאון הפותח את שעריו לציבור. מבקרים יכולים ללכת באותם אולמות וחדרים שאירחו מלכים, מלכות ואנשי ציבור, ולחוות מקרוב את ההיסטוריה והפאר של הארמון. זה מה שהופך אותו לביקור חובה לכל מי שמבקש להבין את המורשת ההולנדית ולספוג את התרבות שלה.

ארמון המלוכה באמסטרדם

איך אפשר לרכוש כרטיסים לארמון המלכותי באמסטרדם?

ביקור בארמון המלכותי באמסטרדם הוא דבר מרגש, לא רואים כל יום את השפע המטורף והעוצמה של מלכויות בעולם לכן אנחנו ממליצים לכם לבקר בארמון. כדי להימנע מתורים ארוכים ולהבטיח ביקור בארמון תזמינו כרטיסים מראש ותיכנסו ללא שום בעיה ותורים בכניסה. תוכל לבחור את תאריך ושעת הביקור , מה שמקל על התאמת הביקור בארמון למסלול הטיול שלכם.

עלות הכניסה , מחיר הכרטיסים הוא כ-12 יורו למבוגרים. ילדים מתחת לגיל 18 יכולים ליהנות מכניסה חינם, מה שהופך את הביקור בארמון המלכותי באמסטרדם לאפשרות נגישה למשפחות או משפחות עם ילדים שמגיעות לאמסטרדם.

לרכישת כרטיסים לארמון המלכותי של אמסטרדם:

מי שמבקר בהרבה אטרקציות ורוצה לחסוך זמן וכסף, יכול לרכוש את כרטיס "I'M AMSTERDAM" שכולל כניסה חינם לארמון המלכותי באמסטרדם ולאטרקציות רבות אחרות ברחבי אמסטרדם והולנד כולה.

מהם האטרקציות העיקריות בתוך הארמון המלכותי באמסטרדם?

הארמון המלכותי באמסטרדם, מציע למבקרים מגוון של אטרקציות מרתקות. כל חדר ואולם מספר סיפור ייחודי, מעוטר באמנות ופרטים אדריכליים המשתרעים על פני מאות שנים. מה מחכה לכם?

האולם הראשי/ המרכזי של הארמון

האולם הראשי, הוא הלב הארמון המלכותי, שתוכנן להרשים את כל מי שנחשף אליו. מדובר על מרחב עצום שמאכלס מגוון יצירות ואוצרות רחב. הגודל והפאר של האולם והשילוב שלו של הישגים אמנותיים ומדעיים הופכים אותו לנקודת התחלה מרתקת שרק תגרום לכם לרצות ולראות עוד מהארמון.

סיור בחדר הכס

חדר הכס, המשמש באופן מסורתי לקבלות פנים מלכותיות, הוא תצוגה מושלמת של העיצוב המפואר של הארמון. החדר מעוטר ברהיטים מפוארים, קישוטים מוזהבים ויצירות אמנות המשקפות את כוחה וכבודה של המלוכה. כיום, חדר הכס עצמו, משמש לעתים קרובות לביקורים ממלכתיים וטקסים רשמיים.

אומנות ותערוכות

בארמון המלכותי באמסטרדם תוכלו לראות אוסף מרשים של אמנות, שרבים מהם הוזמנו במיוחד לבניין עצמו. האומנויות בארמון נעות בין ציורים קלאסיים המתארים סצנות היסטוריות ומיתולוגיות לפסלים החוגגים את העוצמה הימית ההולנדית ואת גודלה ופארה. אם יתמזל מזלכם תוכלו לצפות בתערוכות זמניות שמתארחות לעתים קרובות בתוך הארמון, ומציעות תובנות לתוך היבטים ספציפיים של ההיסטוריה ההולנדית, החיים המלכותיים ועוד.

מה עוד יש בארמון

בנוסף למה שציינו עד כה, החדרים והמסדרונות הרבים שיש בארמון מלאים בפרטים מהממים שיגרמו לכם להיות בשוק: ריהוט מפואר, ציורי התקרה המורכבים, הנופים המדהימים של אמסטרדם שאתם תראו מחלונות הארמון.

ביקור בארמון המלכותי באמסטרדם היא הזדמנות לחזור בזמן ולחוות את הפאר של תור הזהב ההולנדי, המורשת של המלוכה והיופי הנצחי של אחד מהמקומות היפים ביותר של אמסטרדם. הארמון המלכותי באמסטרדם מבטיח חוויה מעשירה ובלתי נשכחת.

מה יש לעשות בקרבת הארמון המלכותי של אמסטרדם

מחוץ לארמון, נמצא כיכר דאם שכולנו מכירים בו תוכלו לטייל, לנוח, לשתות משהו או להנות בקופישופ מקומי. בקרבת הארמון תמצאו אטרקציות אחרות ומעולות כמו מאדאם טוסו אמסטרדם והמוזיאון "ריפליס תאמינו או לא".

דרכי הגעה לארמון המלכותי של אמסטרדם

Nieuwezijds Voorburgwal 147, 1012 RJ, אמסטרדם, הולנד. ממש על כיכר דאם.

שעות פעילות

17:00-10:00

לרכישת כרטיסים לארמון המלכותי של אמסטרדם:

טיפים והמלצות על הארמון המלכותי של אמסטרדם

  • תזמינו כרטיסים מראש כדי לא לעמוד בתורים הארוכים.
  • תשתמשו במדריכים הקוליים שזמינים במקום, נכון שזה באנגלית אך זה שופך אור על המקום.
  • תנצלו ותראו עכל חלק בארמון, אל תפספסו את המרפסות המיוחדות שלו כי יש להן נוף מהמם.
  • שלבו את הארמון כחלק מהטיול שלכם במרכז העיר כדי להנות מיום מלא וחוויתי.

לסיכום: בואו לבקר בארמון של אמסטרדם כחלק מהטיול שלכם

הארמון המלכותי באמסטרדם הוא עדות מרשימה להיסטוריה העשירה של הולנד, למורשת המלכותית ולאדריכלות המיוחדת שלה. בביקור בארמון תרגישו את העוצמה והפאר ותהנו מחוויה בלתי נשכחת. אל תשכחו לבקר בכל החלקים בארמון, לקנות כרטיסים מראש כדי למנוע המתנה ארוכה ובעיקר לנצל כל רגע בארמון.

אטרקציות נוספות באמסטרדם

אז על מה דיברנו הפעם?