בית אנה פרנק אמסטרדם – המדריך המלא לטיול במוזיאון אנה פרנק

בית אנה פרנק אמסטרדם

בית אנה פרנק באמסטרדם, שנמצא לאורך התעלות המיוחדות של אמסטרדם הוא מקום מיוחד משמעותי במיוחד. הוא מסמל את החוזק של הרוח האנושית ורצון ההישרדות שלנו אל מול צרה בלתי נתפסת.

מה שמייחד את המוזיאון הזה הוא חשיבותו ההיסטורית והחוויה שמועברת בו למבקרים בצורה עמוקה דרך יומנה של אנה פרנק, נערה יהודייה שהסתתרה מהנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה. המוזיאון מציע הצצה מרגשת אל זוועות השואה מנקודת מבטה של מי שחוותה אותן ומעביר למבקרים את החוויה ממבט ראשון.

בית אנה פרנק הוא מקום שבו ממש מרגישים את ההיסטוריה, לא רק לומדים אותה. הוא אתר זיכרון, מקום למחשבה וסמל של תקווה והשראה. הליכה באותם חדרים שבהם אנה ומשפחתה הסתתרו, מכניס את המבקרים לאווירה שהם הרגישו ולעולם שלהם וזה מה שהופך את החוויה לאינטימית ועמוקה.

מוזיאון בית אנה פרנק באמסטרדם עבר שיפוץ והרחבה בשנת 2018-2017 וכעת הכניסה של המוזיאון היא מהחזית הימנית צמוד לפסל של אנה פרנק. מוזיאון בית אנה פרנק הוא במרכז העיר ומספר דקות הליכה בודדות מכיכר דאם וכיכר ליידספליין.

להזמנת כרטיסים לבית אנה פרנק:

מי הייתה אנה פרנק ומדוע סיפורה חשוב?

אנה פרנק הייתה נערה יהודייה צעירה שיומנה הפך לאחד הסמלים המשמעותיים והמרגשים ביותר של השואה. אנה נולדה ב-12 ביוני 1929 בפרנקפורט שבגרמניה, ומשפחתה עברה לאמסטרדם ב-1933, כדי להימלט מעליית המשטר הנאצי. עם זאת, כאשר מלחמת העולם השנייה פרצה באירופה והנאצים כבשו את הולנד, משפחת פרנק נאלצה להסתתר ביולי 1942 במחבוא סודי מאחורי חנות העסקים של אביה ב-Prinsengracht 263-267, אמסטרדם. שם, בחדרים הצפופים והנסתרים מאחורי ארון ספרים נייד, כתבה אנה את יומנה המפורסם אותו כולם מכירים ונחשפים אליו כחלק מחוויית הטיול.

יומנה של אנה, שנכתב במהלך שנתיים שבהן הסתתרה, הוא הרבה יותר מסתם תיאור של קשיי המלחמה. זהו תיאור מפורט ולעתים הומוריסטי באופן מפתיע של מחשבותיה, רגשותיה וחוויותיה במהלך תקופה זו. כתביה מציעים מבט אמית ללא סינונים על הפחדים והתקוות של נערה צעירה שחיה באחת מהתקופות האפלות ביותר בהיסטוריה.

אבל מדוע סיפורה של אנה חשוב? יומנה של אנה פרנק חוצה את הגבולות ההיסטוריים של מלחמת העולם השנייה ומציע תובנות נצחיות על המצב האנושי. ההרהורים שלה על פחד, תקווה, אהבה ומהות אנושיות מהדהדים בקרב קוראים מדורות ורקעים שונים.

יתרה מכך, סיפורה של אנה חשוב מכיוון שהוא מאפיין את השואה. דרך מילותיה, האימה המופשטת של שישה מיליון חיים שלנו, היהודיים מזוקקת לחוויה מוחשית וחיה של אדם אחד ומשפחתו. יומנה של אנה משמש כתזכורת עוצמתית לסכנות האפליה, הדעות הקדומות והעדר האנושיות, ומעודד אותנו לשאוף לעולם שבו זוועות כאלה לעולם לא יוכלו לקרות שוב.

בית אנה פרנק

מה מחכה לכם בבית אנה פרנק?

כמו שכבר הבנתם, ביקור באמסטרדם בבית אנה פרנק הוא חוויה סוחפת ומרגשת מאוד שמציעה הצצה ייחודית לפרק אפל בהיסטוריה האנושית דרך עיניה של ילדה צעירה. מוזיאון זה, שהיה פעם מקום המסתור של אנה פרנק ומשפחתה במהלך מלחמת העולם השנייה, נשמר בקפידה כדי לשמש כתזכורת נוגעת ללב לזוועות השואה. הנה מה שמחכה לכם:

חקר חייה של אנה פרנק דרך תערוכות המוזיאון

כשתגיעו לביקור בבית אנה פרנק, תכנסו למסע עוצמתי שמתחיל מחייה שלך אנה פרנק עוד לפני פרות המלחמה, מלחמת העולם השנייה ועד הרדיפה שלאחר מכן של העם היהודי בידי הנאצים. זה כל כך מוחשי כי המוזיאון מאכלס מגוון תערוכות הכוללות פריטים אישיים, תצלומים ומסמכים שהשתייכו למשפחת פרנק ולאחרים שהסתתרו מהנאצים איתם יחד.

אחד ההיבטים המרתקים ביותר של המוזיאון הוא שימור חדר השינה של אנה, שם עדיין מעטרים את הקירות פוסטרים ותמונות מקוריים שלה, כך תוכלו להיכנס ממש לראש שלה ולהכיר את האישיות והחלומות שלה. יומנה של אנה פרנק, הלב והנשמה של מורשתה, מוצג גם במוזיאון אנה פרנק, ומאפשר לכם המבקרים להתחבר לתקוותיה, פחדיה ותובנותיה שנכתבו בזמן שהסתתרה.

סיור בבית אנה פרנק אמסטרדם

כיצד לרכוש כרטיסים למוזיאון ולתכנן את הביקור שלך?

ביקור בבית אנה פרנק הוא חובה עבור כל מי שמטייל באמסטרדם, אך הוא דורש רכישת כרטיסים ותכנון לוז מראש להבטיח חוויה חלקה ומשמעותית. התהליך לרכישת כרטיסים ותכנון הביקור הוא פשוט, אך ישנם פרטים מרכזיים שכל מבקר צריך להיות מודע אליהם כדי להפיק את המרב מהביקור במוזיאון אנה פרנק:

רכישת כרטיסים מקוונים

הצעד הראשון בתכנון הביקור בבית אנה פרנק הוא לרכוש כרטיסים. לא נמכרים כרטיסים במוזיאון עצמו, מה שהופך תכנון מוקדם לחובה למי שרוצה לבקר במוזיאון אנה פרנק.

בעת רכישת כרטיסים, המבקרים יצטרכו לבחור תאריך ושעת ביקור ספציפיים לביקורם. כך המוזיאון לא עמוס מדי, וכולם חווים חוויה אינטימית יותר. מומלץ לרכוש כרטיסים כמה שיותר מוקדם, במיוחד בעונות התיירות העמוסות, מכיוון שהם יכולים להיחטף במהירות ולא יישאר לכם מקום.

לרכישת כרטיסים למוזיאון אנה פרנק:

תכנון ההגעה לבית אנה פרנק

לאחר שקניתם כרטיסים, השלב הבא הוא תכנון מסלול ההגעה לבית אנה פרנק. הכתובת של בית אנה פרנק היא Prinsengracht 263-267, באזור המרכזי של אמסטרדם, מה שהופך אותו לנגיש בקלות באמצעות תחבורה ציבורית, אופניים או אפילו ברגל מחלקים רבים בעיר.

מבקרים מתבקשים להגיע לכניסת המוזיאון לא יותר מ-15 דקות לפני מועד הכניסה המתוכנן שלהם כדי להבטיח כניסה חלקה ללא תורים ארוכים. ייתכן שלא יאפשרו כניסה למאחרים, לכן חשוב להקצות מספיק זמן לנסיעה ולכל עיכוב בלתי צפוי. בקיצור, צאו מראש.

ניצול מירבי של הביקור בבית אנה פרנק אמסטרדם

ברגע שנכנסים, מומלץ לקחת את הזמן ולחוות בכל איבר בגוף את האווירה של הבית. המוזיאון מציע סיור שמע, הכלול ברכישת הכרטיס, המספק תובנות מעניינות על הבית וההיסטוריה שמשפרות את הביקור. תטיילו ותראו את כל החלקים בבית, תנסו לדמיין את אנה מתהלכת ומתחבאת ותבינו מה עבר עלינו היהודים באותה תקופה. אל תשכחו להעריך את מה שיש לכם אחרי הביקור העוצמתי.

מוזיאון אנה פרנק

מידע חשוב למבקרים בבית אנה פרנק

  1. כמו שכבר רשמנו התור למוזיאון אנה פרנק ארוך מאוד ויש מספר מוגבל של אנשים שיכולים להיכנס למוזיאון ביום. כדי להבטיח כניסה וחוויה במוזיאון תזמינו כרטיסים מראש.
  2. תקבלו עלון הסברה של המתחם, בית אנה פרנק. תיעזרו בו בסיור שלכם.
  3. אם אתם רוצים לחסוך אי נעימות אז אל תצלמו, חל איסור על צילום בתוך המתחם.
  4. מבחינת נגישות המוזיאון של אנה פרנק באמסטרדם לא נגיש, אז אם יש לכם מגבלה כלשהי או שאתם עם תינוקות, יכול להיות שיהיה לכם קשה.
  5. תוכלו לבקש הדרכה בעברית במוזיאון ותקבלו את זה בצורת אודיו.

שעות פעילות בית אנה פרנק:

החל משעה 9:00 בבוקר ועד 19:00 – מנובמבר ועד אפריל

החל משעה 9:00 בבוקר ועד 22:00 – מאפריל עד נובמבר

דרכי הגעה בית אנה פרנק

בית אנה פרנק ממוקם במרכז אמסטרדם קרוב לתחנה המרכזית וכיכר דאם. אם אתם מגיעים בחשמלית או אוטובוס, תרדו בתחנת westermarkt.

הכתובת של בית אנה פרנק

Prinsengracht 263-267, 1016 GV Amsterdam, הולנד.

לסיכום

בית אנה פרנק באמסטרדם עומד כעדות עוצמתית לחוסן הרוח האנושית אל מול צרה בלתי נתפסת. עבור המבקרים, החוויה של הליכה באותם חללים שבהם אנה פרנק ומשפחתה הסתתרו, ושבהם כתבה את יומנה המרגש, היא למשמעותית ועוצמתית. ההשפעה של בית אנה פרנק משתרעת הרבה מעבר למוזיאון עצמו. הוא משמש כקריאה לפעולה, הדוחקת בכל אחד מאיתנו לחשוב על תפקידנו ביצירת עולם צודק ורחום יותר. בדרך זו, מורשתה של אנה פרנק ממשיכה לעורר בנו השראה, ומוכיחה שקולה של אנה נשאר רלוונטי היום כפי שהיה לפני למעלה משבעים שנה.

אטרקציות נוספות באמסטרדם

אז על מה דיברנו הפעם?