4 מוזיאונים באמסטרדם שאסור לפספס

4 מוזיאונים באמסטרדם שאסור לפספס

בכתבה הבאה ריכזנו לכם 4 מוזיאונים שאתם לא תרצו לפספס אם אתם מגיעים לטיול באמסטרדם, כל המוזיאונים בכתבה מומלצים במיוחד ונחשבים למוזיאונים המובילים ביותר בעיר, כאלו שאף טיול לא יהיה שלם בלי ביקור בהם. אז בואו נתחיל 👇

רייקסמוזיאום – מוזיאון האומנות המומלץ ביותר באמסטרדם

רייקסמוזיאום אמסטרדם, אחד המוזיאונים החשובים ביותר בעיר
רייקסמוזיאום אמסטרדם, אחד המוזיאונים החשובים ביותר בעיר

הרייקסמוזיאום, או באנגלית והולנדית Rijksmuseum, הוא המוזיאון הלאומי של הולנד והוא שוכן בכיכר המוזיאונים שבה תמצאו עוד כמה מוזיאונים שיופיעו ברשימה. המוזיאון עשיר באלפי יצירות אומנות (יותר ממליון!) והוא מוזיאון חובה לכל שוחרי האומנות באשר הם!!! מוזיאון רייקסמוזיאום הוא המוזיאון הגדול בהולנד, וככזה הוא שואף להציג פרטים במוזיאון אשר מספקים הצצה מרשימה וחד פעמית לתור הזהב של האמנות וההיסטוריה ההולנדית בכללה. בהליכה באולמות המופארים השונים במוזיאון, תוכלו לצאת למין מסע בזמן, החל מאומנת מיוחדת ונדירה מימי הביניים ועד לאומנות השייכת לעת החדשה המודרנית. במהלך הסיור תצפו ביצירותיהם של ואן גוך, רמברנדט, יוהנס ורמיר ואינספור אמנים אחרים שיצירותיהם שזורות בהיסטוריה ההולנדית והעולמית בכלל.

בגלל שהמוזיאון פופולארי מאוד בקרב תיירים ומקומיים כאחד, מומלץ מאוד להזמין כרטיסים מראש ובכך להבטיח כניסה מהירה ללא המתנה מיותרת בתורים, שימו לב שהתורים ברייקסמוזיאום יכולים להגיע בקלות לחצי שעה המתנה, כך שאם תזמינו כרטיס כניסה מבעוד מועד תבטיחו לכם את עקיפת התורים המייגעים, במיוחד בעונות מתוירות יותר (אך לא רק..).

כדי להזמין כרטיסים למוזיאון רייקסמוזיאום אמסטרדם, עם ביטול חינם עד 24 שעות לפני תאריך הכרטיסים, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להכניס את מספר האנשים, את התאריך שאתם רוצים להגיע בו וללחוץ על הכפתור הכחול שכתוב בו "Check availability" ואתם מיד תועברו לאתר מסודר ואמין דרכו ניתן להזמין את הכרטיסים המבוקשים:

Powered by GetYourGuide

מוזיאון ואן גוך

מוזיאון חובה באמסטרדם - מוזיאון ואן גוך
מוזיאון חובה באמסטרדם – מוזיאון ואן גוך

בסמוך לרייקסמוזיאום, שוכן לו מוזיאון אומנות נוסף חשוב ומוכר באמסטרדם שאף טיול באמסטרדם לא יהיה שלם בלי ביקור בו, הלוא הוא מוזיאון ואן גוך שמוקדש כולו לאמן החד פעמי – וינסנט ואן גוך. מוזיאון ואן גוך באמסטרדם מציג את אוסף פרטי האומנות הגדול ביותר של ואן גוך והוא מומלץ לכל שוחרי האומנות המערבית. במוזיאון זה תוכלו לצפות ביצירות מכל שלבי חייו, החל מיצירות השייכות לתקופה האפלה בחייו ועד ליצירות השמחות ומלאות החיים מחיו המאוחרים יותר.

במוזיאון תוכלו לצפות ביותר מ-200 ציורים, 500 רישומים ו-750 מכתבים אישיים שנעשו על ידי ואן גוך. בין היצירות הבולטות ניתן למצוא יצירות אייקוניות כגון "חמניות", "חדר השינה" ו"פריחת השקדים" ועוד.

כדי להזמין כרטיסים למוזיאון ואן גוך אמסטרדם, עם ביטול חינם עד 24 שעות לפני תאריך הכרטיסים, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להכניס את הרכב האנשים שאתם מטיילים בו, את התאריך שאתם רוצים להגיע בו וללחוץ על הכפתור הכחול שכתוב בו "Check availability" ואתם מיד תועברו לאתר מסודר ואמין דרכו ניתן להזמין את הכרטיסים המבוקשים:

Powered by GetYourGuide

בית אנה פרנק

בית אנה פרנק, אסור לפספס במהלך טיול באמסטרדם
בית אנה פרנק, אסור לפספס במהלך טיול באמסטרדם

אחד הסממנים היהודים המרכזיים שתמצאו באמסטרדם הוא בית אנה פרנק המפורסם. אנה פרנק, אולי אחת הדמויות המוכרות ביותר מסיפורי השואה העצובים והשונים, כתבה את יומנה במקום מסתור שהיה בעליית הגג של בניין באמסטרדם, הבניין שקיים עד היום הפך למוזיאון לזכר אנה פרנק ושבעת האנשים האחרים שהתחבאו איתה במסתור עד לתפיסתם על ידי הנאצים המרושעים.

המוזיאון הזה הוא בגדר חובה לכל אדם שמגיע לאמסטרדם, אך לנו, כיהודים הוא חובה עוד יותר. כשתגיעו לבית אנה פרנק, אתם תכנסו למחבוא עליית הגג בוא אנה ובני משפחתה התבחאו דרך הכניסה הסמויה מאחורי ארון הספרים, ממש כמו שאנה תיארה ביומנה בהליכה דרך החדרים הצפופים והשקטים, אי אפשר שלא לחוש את כובד ההיסטוריה.

שימו לב שהכניסה למוזיאון מתאפשרת רק למי שהזמין כרטיסים מראש, בגלל שהמקום קטן וניתן להכניס מעט אנשים בכל פעם, אנחנו מפצירים בכם להזמין כרטיסים כמה שיותר זמן מראש, גם אם אתם מגיעים לטיול שמח בעיר, בין כל האטרקציות השמחות שתעשו בעיר, אנחנו ממש ממליצים לכם להגיע גם למוזיאון של אנה פרנק ולצפות בו מקרוב למען זכרם של משפחת פרנק ושישה מיליון יהודים אחרים שנרצחו רק בשל דתם.

כדי להזמין כרטיסים לבית אנה פרנק, הכנסו לאתר הרשמי של המקום והזמינו כרטיסים משם, שימו לב שהכרטיסים לא ניתנים לביטול אך שוב – מדובר בתחנת חובה.

מוזיאון גוף האדם אמסטרדם

מוזיאון הגופות באמסטרדם, שונה ומיוחד
מוזיאון הגופות באמסטרדם, שונה ומיוחד

מוזיאון גוף האדם או בשמו השני והפחות נעים- מוזיאון הגופות, הוא מוזיאון שכשמו כן הוא – מוזיאון על גוף האדם ששימו לב – מציג גופות של אנשים אמיתיים, שתרמו את גופם למדע, או במקרה הזה כדי שאנחנו נוכל לטייל במוזיאון וללמוד על גוף האדם לעומק. למרות שהעובדה שמדובר בגופות עלולה להישמע מלחיצה, צוות המוזיאון עשה עבודה מצוינת בהצגת הדגמים האנטומיים בצורה שתהייה מעניינית ולא מפחידה או מלחיצה (גם לכאלה שחוששים מדם)

כל קומה במוזיאון גוף האדם מוקדשת לאזור אחר בגוף ובמהלך ביקור בה תוכלו ללמוד על האזור לעומק, באמצעות סרטונים 4D, קטעי שמע וכמובן דגמים אנטומיים של הגוף האנושי (בכל המוזיאון יש למעלה מ-200 דגמי גוף שונים).

מדובר במוזיאון מאוד פופלארי, גם למקומיים וגם לתיירים – זוגות, משפחות ויחידים – כולם אוהבים לטייל בו, לכן אנו ממליצים לכם להזמין מקומות למוזיאון מראש, כדי שתוכלו להיכנס למוזיאון בנחת ללא המתנה בתורים ארוכים.

כדי להזמין כרטיסים למוזיאון מוזיאון גוף האדם באמסטרדם, עם ביטול חינם עד 24 שעות לפני תאריך הכרטיסים, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להכניס את הרכב האנשים שאתם מטיילים בו, את התאריך שאתם רוצים להגיע בו וללחוץ על הכפתור הכחול שכתוב בו "Check availability" ואתם מיד תועברו לאתר מסודר ואמין דרכו ניתן להזמין את הכרטיסים המבוקשים:

Powered by GetYourGuide

אז על מה דיברנו הפעם?