11 אטרקציות בהולנד אמסטרדם שאסור לפספס

11 אטרקציות בהולנד אמסטרדם שאסור לפספס

אם אתם לפני טיול באמסטרדם ולא בטוחים מה לעשות ולאן ללכת, הכנו את המדריך הזה במיוחד בשבילכם! 11 אטרקציות פופולאריות באמסטרדם שפשוט אסור לפספס שמגיעים לעיר הכי מיוחדת בעולם.

עוד לא סגרתם מלון? צפו כאן ברשימת המלונות המומלצים שלנו >>

החלק הכיף בתכנון טיול מגיע רגע אחרי שסוגרים מלון טוב בעיר ונשאר רק לתכנן מה עושים כל יום, או לפחות כדי להבין לאן כדאי ללכת במהלך הטיול 🙂 בדיוק בגלל זה הכנו לכם כתבה עם 11 אטרקציות שאסור לפספס כשמגיעים לאמסטרדם

שיט בתעלות – לראות את אמסטרדם מזווית מיוחדת

אחת הדרכים המרתקות ביותר לחוות את אמסטרדם היא משיט בתעלות, מה שהופך שיט בתעלות לנקודת חובה לכל אחד במהלך החופשה באמסטרדם. שייט ברשת התעלות העצומה של העיר, מציע לכם נקודת תצפית ייחודית על חזיתות היסטוריות של העיר, כמו גשרים מקסימים, רחובות מיוחדים ובתי סירות ציוריים.
בין אם תבחרו במסע יום תחת כיפת השמיים הפתוחה או במסע לילי המואר באורות העיר, שיט בתעלות מספק זווית בלתי נשכחת למהות היופי של אמסטרדם. זה לא רק סיור תיירותי; זו הפלגה וחוויה בלתי נשכחת.

יש המון סוגי שייט באמסטרדם, חלק עם ארוחת ערב, חלק עם הדרכה וחלק פרטיות ורומנטיות, לרשימת כל סוגי השייט בעיר, אנחנו ממליצים לכם לקרוא את הכתבה המפורטת שהכנו לכם >>

כיכר דאם: אף טיול באמסטרדם לא שלם בלי ביקור בכיכר המיוחדת

במרכז חיי העיר של אמסטרדם נמצאת כיכר דאם, כיכר היסטורית שהייתה מרכז החיים החברתיים והפוליטיים במשך מאות שנים. כיכר רחבת ידיים זו מוקפת בכמה מהמבנים האייקוניים ביותר של העיר, כולל הארמון המלכותי המפואר, הכנסייה ניווה קרק הגותית והאנדרטה הלאומית המרגשת, המנציחה את קורבנות מלחמת העולם השנייה. כיכר דאם היא מקום מפגש תוסס לתושבים ולתיירים כאחד, ומארחת אירועים שונים, אמני רחוב ושווקים לאורך כל השנה. אתם כנראה תבקרו בכיכר הזו מספר פעמים במהלך הטיול, בין אם תרצו ובין אם הרגליים יובילו אתכם לשם.

Rijksmuseum: מוזיאון האומנות המומלץ ביותר באמסטרדם

ה-Rijksmuseum, או בעברית, רייקסמוזיאום, הוא המוזיאון הלאומי ששוכן בכיכר המוזיאונים המרכזית. המוזיאון המיוחד הזה הוא נקודת חובה לכל מי שחובב אומנות, תוכלו למצוא כאן למעלה ממליון פרטים שונים המספקים הצצה מרשימה וחד פעמית לתור הזהב של האמנות וההיסטוריה ההולנדית. כמוזיאון הגדול ביותר בהולנד, תוכלו לבקר בחדרי המוזיאון השונים בהליכה דרך אולמותיו המפוארים שיקחו אתכם למסע בזמן, החל מאומנת מימי הביניים ועד לאומנות השייכת לעת החדשה בה אנו חיים היום. במהלך הסיור תצפו ביצירותיהם של רמברנדט, יוהנס ורמיר, ואן גוך ואינספור אמנים אחרים שכישרונותיהם עיצבו את הבנתנו לחיים ותרבות במאה ה-17.

מעבר לציורים, הרייקסמוזיאום מציע מגוון אקלקטי של מוצגים, כולל חרסינת דלפט, פסלים ואפילו נשקייה מיוחדת במינה, המספקים תצוגה מקיפה של המורשת האמנותית והתרבותית ההולנדית.

בגלל שהמוזיאון פופולארי מאוד, מומלץ להזמין כרטיסים מראש ובכך להבטיח כניסה מהירה ללא המתנה מיותרת בתורים:

Powered by GetYourGuide

מוזיאון ואן גוך

במרחק יריקה מרייקסמוזיאום, עליו דיברנו מקודם, שוכן לו מוזיאון ואן גוך שמוקדש כולו לאמן החד פעמי – וינסנט ואן גוך. מוזיאון זה הוא מחווה לאחד מהדמויות האהובות והמשפיעות ביותר בהיסטוריה של האמנות המערבית ולכן, אם אתם חובבי אומנות מערבית אסור לכם לוותר עליו. המוזיאון, המוקדש כולו לחייו ולעבודותיו של וינסנט ואן גוך, מארח את האוסף הגדול ביותר של יצירות האמנות שלו בעולם, ומציע מסע מרתק המאפשר הצצה אל חייו של הגאון האומנותי הזה.

במוזיאון תוכלו לצפות ביותר מ-200 ציורים, 500 רישומים ו-750 מכתבים אישיים שנעשו על ידי ואן גוך. אוסף זה מאפשר לכם לצפות מקרוב בסגנון והטכניקה של ואן גוך, מיצירותיו המוקדמות והאפלות ועד ליצירות התוססות והנלהבות של שנותיו המאוחרות. בין היצירות הבולטות ניתן למצוא יצירות אייקוניות כגון "חמניות", "חדר השינה" ו"פריחת השקדים", שכל אחת מהן מספרת סיפור של תקווה, ייאוש, יופי והמרדף הבלתי פוסק אחר אמנות.

אנחנו ממליצים לכם להזמין כרטיסים מראש גם למוזיאון זה, כדי להבטיח את הכניסה בזמן וביום המתאים לכם:

Powered by GetYourGuide

בית אנה פרנק: ביקור חובה לכל אדם

בית אנה פרנק היא עצירת חובה באמסטרדם לכל אחד
בית אנה פרנק היא עצירת חובה באמסטרדם לכל אחד

בצל הרחובות ההומים של אמסטרדם שוכן עדות שקטה לחוסן רוח האדם: בית אנה פרנק. מוזיאון זה מוקדש לשימור זכרה של אנה פרנק, הנערה היהודייה שהסתתרה מרדיפת הנאצים עם משפחתה במהלך מלחמת העולם השנייה. המוזיאון הוא בעצם מקום המחבוא המקורי של משפחת פרנק, והוא עדות מצמררת לתקופה העצובה והאפלה הזו, שבה יהודים לא היו בטוחים בשום מקום, שבה אנה ושבעה אחרים חיו במסתור בעליית גג בבניין.

כשתגיעו לבית אנה פרנק, אתם תעברו דרך הכניסה הסמויה מאחורי ארון הספרים, ממש כמו שאנה תיארה ביומנה וכך תוכלו לחקור את המבנה הסודי שבו אנה כתבה את יומנה המפורסם לעומק. בהליכה דרך החדרים הצפופים והשקטים, אי אפשר שלא לחוש את כובד ההיסטוריה.

שימו לב שהכניסה למוזיאון מתאפשרת רק למי שהזמין כרטיסים מראש, בגלל שהמקום קטן וניתן להכניס מעט אנשים בכל פעם, אנחנו ממליצים לכם להזמין כרטיסים כמה שיותר זמן מראש, גם אם אתם מגיעים לטיול שמח בעיר, בין כל האטרקציות השמחות שתעשו בעיר, אנחנו ממש מפצירים בכם להגיע גם למוזיאון של אנה פרנק ולצפות בו מקרוב למען זכרם של משפחת פרנק ושישה מיליון יהודים אחרים שנרצחו רק בשל דתם.

כדי להזמין כרטיסים לבית אנה פרנק, הכנסו לאתר הרשמי של המקום והזמינו כרטיסים משם, שימו לב שהכרטיסים לא ניתנים לביטול אך שוב – מדובר בתחנת חובה.

פארק וונדלפארק

בין התעלות הקסומות והרחובות הציורים מסתתר לו פארק וונדלפארק הענק. הפארק, שמשמש מקום מפגש פופלארי למקומיים ותיירים כאחד, הוא אטרקציה שפשוט אסור לכם לפספס בזמן הביקור בעיר. אנחנו ממליצים לכם להגיע לכאן עם שמיכה או מגבת שיהיה לכם נוח לשבת עליהם, יין טוב וגבינות הולנדיות טעימות ולהעביר יחד אחר צהריים רגוע ונעים, הרחק מהרעש והמון האנשים. אם אתם מטיילים עם ילדים באמסטרדם, יש בפארק המון משחקים ואטרקציות שמתאימות לילדים. בקיצור – אל תפספסו!

חוויית הייניקן: ביקור במבשלות הבירות האהובה

לחובבי בירה וחובבי היסטוריה כאחד, חוויית הייניקן היא אטרקציה חובה באמסטרדם. מוזיאון אינטראקטיבי זה, השוכן במבשלת הייניקן המקורית, ולוקח אתכם למסע מרתק דרך ההיסטוריה של אחד ממותגי הבירה המפורסמים בעולם. הסיור מסתיים בישיבת טעימות, בה תוכלו ליהנות מהטעמים העשירים של בירת הייניקן היישר מהמקור, שימו לב שהטעימות כוללות 3 כוסות בירה גדולות והן כלולות במחיר כרטיס הכניסה.

בגלל שהמקום סופר פופלארי בכל שעות היום, אנחנו ממליצים לכם בחום להזמין כרטיסים מראש, שימו לב שאם התוכניות משתנות תוכלו לבטל אותם עד 24 שעות לפני ההגעה:

Powered by GetYourGuide

מוזיאון בית רמברנדט: חיי האמן נחשפים

מוזיאון בית רמברנדט מציע הצצה אינטימית לחייו של רמברנדט ואן ריין, אחד האמנים הגדולים בהיסטוריה. המוזיאון נמצא בביתו המקורי של רמברנדט הממוקם בלב אמסטרדם, בהם חי ועבד רמברנדט במשך כמעט שני עשורים. המבקרים במקום יוכלו לחקור את חדרי המגורים של האמן, את הסטודיו ואת האוסף המרשים של תחריטים וחפצים אישיים שלו. להזמנת כרטיסים מראש, הכניסו את כמות האנשים שמגיע והתאריך הרצוי:

Powered by GetYourGuide

כניסה לאחד מהקופי שופס שפזורים בעיר

קופי שופ באמסטרדם - אטרקציה שאסור לפספס בעיר
קופי שופ באמסטרדם – אטרקציה שאסור לפספס בעיר

אמסטרדם ידועה בליברליות המתקדמת שלה, הרבה לפני שאנשים דמיינו לעשן קאנביס באופן חופשי ברומא או ברלין, אמסטרדם היתה היעד האולטימטיבי לחובבי הצמח הירוק. אם אתם מגיעים לאמסטרדם ואתם בעניין, אל תפספסו כניסה לאחד מברי הקופי שופ שפועלים בעיר, ככה תוכלו לחוות את אמסטרדם בדרך השונה והמיוחדת ביותר משאר היעדים בעולם.

A'DAM Lookout – התצפית הכי מיוחדת בעיר

אם אתם מחפשים מקום תצפית על העיר, A'DAM Lookout היא נקודת תצפית שאין שנייה לה. המגדל ממוקם מעבר לנהר IJ, במרחק נסיעה קצר במעבורת חינמית מתחנת סנטרל, ומציע נופים פנורמיים על העיר כולה. השיא לחובבי הריגושים הוא הנדנדה "Over the Edge", שבה תוכלו להתנדנד הלוך ושוב מעבר לקצה המגדל. המקום הזה עמוס מאוד, במיוחד בשעות השקיעה שנחשבות לפופולאריות יותר, ולכן הזמנת כרטיסים למקום הוא בגדר חובה! להזמנת כרטיסים ביחרו את כמות והרכב האנשים שמגיעים ובחרו את התאריך המתאים לכם לבקר באדם לוקאאוט המיוחד, תזכרו שתמיד ניתן לבטל את הכרטיסים עד 24 שעות לפני ההגעה ולקבל זיכוי כספי מלא:

מאדאם טוסו אמסטרדם

אין אחד שלא מכיר את רשת המוזיאונים מאדאם טוסו המצליחה והמיוחדת. באמסטרדם, סניף הרשת נמצא במיקום הכי מרכזי שיש – בכיכר דאם! אם אתם מגיעים לאמסטרדם, אל תפספסו ביקור במוזיאון מאדאם טוסו, הכולל אוסף בובות של דמויות מוכרות רבות, כמו טיילור סוויפט, ודמויות מקומיות מוכרות כמו משפחת המלוכה ההולנדית, ואן גוך, רמברנדט ועוד. כמו כן, בקומה העליונה קיימת תצפית מרשימה על הכיכר והאזור כולו, אז אם אתם נכנסים למוזיאון אל תוותרו עליה.

שימו לב שתורי הכניסה למוזיאון ארוכים מאוד, והזמנת כרטיסים מראש היא בגדר חובה (התור יכול להגיע בקלות לחצי שעה ואפילו שעה). להזמנת כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם, בחרו את התאריך והרכב האנשים שטסים ולחצו על הכפתור הכחול:

Powered by GetYourGuide

סיכום

אנחנו מקווים שנהננתם ושתבקרו ב-11 האטרקציות במהלך הטיול שלכם. כמובן שהרשימה הזו היא רק ההתחלה למה שהעיר מציעה. כשאתם מטיילים ברחובותיה, תגלו שהקסם האמיתי של אמסטרדם טמון ביכולתה לשלב היסטוריה, תרבות ומודרניות בהרמוניה מושלמת.

לכל האטרקציות בעיר לחצו כאן >>

למציאת המלון המושלם לחצו כאן >>

אז על מה דיברנו הפעם?